Elektronikus kérvénykezelés bevezetése 2017. augusztus 3.

Elektronikus kérvénykezelés bevezetése

Tisztelt Hallgató!

A 2017/18 tanév őszi félévétől változik egyes kérvények benyújtási rendje. A következő kérvénytípusok 2017.07.17-től kizárólag a Neptun rendszeren keresztül nyújthatók be:
· 201 Dékáni méltányosság (Kizárólag elbocsátás alóli mentesítés céljából)
· 202 Passzív félév létesítési kérelem (rendkívüli okból)
· 203 Tagozatváltási kérelem
· 204 Szakváltási kérelem
· 249 Egyéb, konkrét ügytípusba nem sorolható dékáni kérelem
· 250 Rektori méltányosság
· 299 Jogorvoslati kérelem
A kérvények a Hallgatói Weben az „Ügyintézés" / „Kérvények" menüponton elérhető online űrlapokon keresztül nyújthatók be. Amennyiben Önnek több képzése is van, akkor azt a képzést kell kiválasztania, amelyen a kérvényt benyújtani kívánja. Egy űrlapon egyidejűleg csak egy kérelem fogalmazható meg, az űrlapon meghatározott ügyben. A nem megfelelő űrlapon benyújtott kérvények nem kerülnek elbírálásra. A benyújtott kérvényekre utólagos hiánypótlási lehetőség nincs.
A díjköteles kérvények esetén a vonatkozó szolgáltatási díj automatikusan kiírásra kerül. A kérvény csak a szolgáltatási díj befizetésével minősül benyújtottnak, feldolgozása is csak azután kezdődik meg. A szolgáltatási díj befizetési határideje megegyezik a kérvény benyújtási határidejével (érvényesség vége), ezután díj benyújtott kérvényhez sem fizethető be.
A szolgáltatási díjat a HTJSZ 29.§ (4) pontja értelmében elektronikusan, a Neptun rendszeren keresztül történő bankkártyás fizetéssel kell teljesíteni. A bankkártyás fizetést követően ellenőrizze - a Neptun rendszerben, a "Pénzügyek" / "Befizetés" menüpontban a tételek állapotának újbóli lekérdezésével -, hogy a vonatkozó szolgáltatási díj befizetése valóban teljesült-e ("teljesített" státusz).
A kérvényekhez alátámasztásként mellékletek csatolhatók. Papíralapon mellékletek nem nyújthatók be. A mellékletek csatolására lehetőség van a kérvény kitöltése közben, illetve a benyújtást követő 4 órán keresztül. Javasolt a szolgáltatási díjat az összes melléklet csatolása után befizetni.
A kérvény elbírálásának követésére a „Leadott kérvények" lapfülön van lehetőség. Itt a kérvény státusz megváltozása jelzi az elbírálás eredményét, valamint megjelenik a döntéshez kapcsolódó esetleges indoklás, kiegészítés is. Az elfogadott kérelmek esetén hivatalos bejegyzés készül, az elutasított kérelmekről a NEPTUN rendszerben kiállított határozatot kap a hallgató.
Az értesítésben foglaltak 2017. július 17-én lépnek életbe.

x