Két keréken a Balaton körül 2016. június 30.

A PPKE BTK és az Árpád-házi Szent Erzsébet Középiskola közös kerékpártúrája

Június 20. hétfő
A sikeres indulás után Csopakon szálltunk két kerékre, és kezdtük meg a Balaton körüli kerekezésünket. Tihanyban felsétáltunk az Apátsághoz, majd rövidesen biciklivel is visszaküzdöttük magunkat:-) 50 km után kellemesen elfáradva érkeztünk meg Révfülöpre.

Június 21. kedd
A reggelit követően indultunk Révfülöpről Badacsonytomajra, ahol egy jót strandoltunk. Itt megebédeltünk, majd továbbtekertünk. Útközben megálltunk a balatonedericsi Afrika Múzeumban, ahol számos afrikai vadászatról hozott ereklyét, illetőleg Afrikában honos állatokat láthattunk. Balatongyörökön elfoglaltuk a szállást közvetlenül a part mellett, megvacsoráztunk és nagyon jól éreztük magunkat a kártyacsaták közepette.

Június 22. szerda
A reggelit követően még a meleg előtt elindultunk Balatongyörökről Keszthelyre a Balatoni Múzeumba. Itt nagyon jól éreztük magunkat. Megismerkedtünk a Balaton kialakulásának történetével, láttunk számos itt talált fossziliamaradványt, régészkedtünk, és időutazáson vettünk részt a bikini divat világában is. Kerékpározásunk következő állomása Balatonmáriafürdő, ahol egy nagyot strandoltunk, és ebédeltünk. Miután kipancsoltuk, kijátszottuk magunkat, haladtunk egyenesen Balatonfenyvesre. Itt átvettük a szállást, megvacsoráztunk, majd a csapat egyik fele a meccset nézett, a másik fele még egyszer megmártózott a tóban. A jó hangulat változatlan, még a 39,5 km sem fárasztott el bennünket.

Június 23. csütörtök
A nagy meleg ellenére időben elindultunk libasorban a mai túránkra. Első megállónk a magasban a balatonboglári Gömbkilátó és bob pálya volt. A gyönyörű látvány és a felejthetetlen bobozási élmény után a balatonszemesi strandon hűsöltünk a nagy hőségben. A hosszú fürdőzést mindenki nagyon élvezte. A vacsora után foci és kártya partit tartottunk takarodóig.

Június 24. péntek
Az előző napi fáradalmakat kipihenve az ébresztő után megreggeliztünk, majd korán reggel kerékpárra pattantunk és elindultunk Zamárdiba, ahol fagyiztunk. A rövid pihenő után letelepedtünk a strandon, fürödtünk ebéd előtt és ebéd után is. Az ebéd ízletes volt, amit egy tavaly már kipróbált hangulatos étteremben fogyasztottunk el. A strandolást követően utunk Siófokra vezetett. A szállás átvétele után siettünk a hajókikötőbe, mert egy kellemes hajókiránduláson vettünk részt. Nagyon élveztük, a látvány csodálatos volt. A vacsorát követően mindenki kapott egy névre szóló oklevelet, mely igazolja, hogy sikeren tekerte körbe a Balatont.

Június 25. szombat
A heti fáradalom ellenére a reggelit követően bepakoltuk az utazótáskáinkat a kis buszba, és elindultunk Siófokról Balatonkenesére. A laktató ebéd után egy kis fagylalttal hűsítettük magunkat, mert strandolni már nem volt időnk az idő szűke miatt. A felfrissülést követően ismét kerékpárra pattantunk, és meg sem álltunk Balatonfűzfőig. A vasútállomáson már ott állt a busz, nem sokkal később jött a bicikliket szállító tréler is. A bepakolást követően azonnal elindultunk, útközben szinte mindenki aludt. Bajnán már nagyon lelkesen és nyüzsögve vártuk a hazaérkezést. Összességében elmondhatjuk, hogy remek hetet zártunk, nagyon jól éreztük magunkat. Minden elismerésünk a gyermekeké, akik minden erejüket beleadva teljesítették ezt a 212 km-t.

Reméljük, hogy jövőre is lehetőségünk lesz élményekkel teli kerékpártúrára. Köszönjük a részvételt, a remek hangulatot és a sok élményt!

A fényképek ide kattintva érhetők el.

Nagyon köszönjük a támogatóinknak, akik anyagilag, szponzorációjukkal segítették a Két keréken a Balaton körül tábort 2016-ban: