The book presents a systematic method of interpreting Shakespeare film adaptations based on their cinematic genres. Its approach is both scholarly and reader-friendly, and its subject is fundamentally interdisciplinary, combining the findings of Shakespeare scholarship with film and media studies, particularly genre theory. The book is organised into six large chapters, discussing films that form broad generic groups. Part I looks at three genres from the classical Hollywood era (western, melodrama and gangster-noir), while Part II deals with three contemporary blockbuster genres (teen film, undead horror and biopic). Beside a few better-known examples of mainstream cinema, the volume also highlights the Shakespearean elements in several nearly forgotten films, bringing them back to critical attention.
More info: https://manchesteruniversitypress.co.uk/9781526142092/
A kötet William Shakespeare drámáinak filmadaptációival foglalkozik, azokhoz kínál új értelmezési, elemzési módszert az adaptáló filmműfajokon keresztül. A kötet nem a legismertebb művészfilmekre fókuszál, hanem olyan filmeket vizsgál, melyek elsősorban műfaji filmként ismertek, és a Shakespeare-drámák szövegét is csak érintőlegesen használják. A klasszikus hollywoodi stúdiórendszer három ismert műfaja (western, melodráma, gengszter-noir) után a kötet második részében három olyan műfaj szerepel, melyek az 1990-es évek óta tettek szert ismét különös népszerűségre (tini-film, vámpír/zombi-horror, életrajzi film). A kötet így egyszerre tud műfajtörténeti áttekintést is adni, miközben Shakespeare jelenlétét és a Shakespeare-kultusz változatait vizsgálja a közönségfilmekben a filmtörténet kezdeteitől napjainkig, és az egyes filmek elemzésével azt is bizonyítja, hogy a szöveghűség, az eredetihez való viszony helyett az adaptációk vizsgálatának kulcsa a befogadó, adaptáló médium ismeretében rejlik.