Az érdeklődők megismerkedhettek az inkluzív irodalom fogalmával, és a gyermekirodalomban történő alkalmazásának előnyeivel. Az inkluzív irodalom a ’90 -es évek végétől (Andrews, 1998) a fogyatékos karaktereket (is) ábrázoló képeskönyvekkel kapcsolatban szintén meghatározó fogalommá vált. A résztvevők hallhattak arról is, hogyan lehet a képeskönyvek segítségével az óvodás és kisiskolás gyermekek fogyatékos személyek iránti attitűdjét elfogadóvá, pozitívvá formálni. Egyre több hazai inkluzív mesekönyv jelenik meg különböző kiadók gondozásában, illetve magánkiadásban, azonban korántsem alkalmas mindegyik a szemléletformálásra. Bemutatásra kerültek azok a szempontsorok, amelyeket a pedagógusnak figyelembe kell venniük ahhoz, hogy a szemléletformáláshoz módszertanilag megfelelő, a társadalmi befogadás szempontjából pedig méltányos legyen a kiválasztott képeskönyv.
Szemléletformálás mesékkel
2025.03.24.
2025. 03.19-én Dr. Hosszu Timea, a Vitéz János Tanárképző Központ intézetvezetője Szemléletformálás mesékkel – inkluzív irodalom az elfogadásért címmel tartott előadást az Esztergomi Pedagógus Klubban.