Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a résztvevők
megismerkedjenek az adaptív tanulási környezet feltételeivel. Sajátítsák el
az egyéni sajátosságok tanórai kezelésének lehetőségeit, pedagógiai
módszereit. A tanulásszervezést a tanulói aktivitásra és kölcsönös
együttműködésére építsék, ezáltal biztosítsák az egyéni fejlesztés
lehetőségeit. Főbb tematikai csomópontok: 1.
Adaptív tanulási környezet 2.
Személyre szabott tanulási
környezet 3.
Közösségi tanulás |
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: -
Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya, Mészáros György: Az
adaptív-elfogadó iskola koncepciója. OFI. 2011 -
Lénárd Sándor - Rapos Nóra (szerk.): Adaptív oktatás. Szöveggyűjtemény
1. kötet Az adaptivitás szemlélete. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú
Társaság. Budapest. 2008 Ajánlott irodalom: -
Golnhofer Erzsébet: Az adaptív oktatás menedzselése. KÖVI. Szeged.
1999 -
Knausz Imre: A kompetencia struktúrája és a kompetenciaalapú oktatás.
Iskolakultúra. 2009. 7–8., p. 71–83. |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
Tudása: -
Ismeri az adaptív
tanulásszervezési folyamat lépéseit és megvalósításának feltételeit. Képességei: -
Biztosítani tudja az egyéni
sajátosságokhoz igazodó tanulásszervezést. Attitűdje: -
Munkája során facilitátorként
vesz részt az oktatási-nevelési folyamatban. A gyermekcsoporttal való
kommunikációja alkalmazkodó, elfogadó. |