Tantárgy adatlapja
A kurzus a szóbeliség idején alkalmazott
médiumoktól kezdődő napjainkig tartó, az egész kommunikációs horizontot
érintő fejlődési folyamatokat kívánja bemutatni. Tárgyaljuk továbbá a sajtó,
a rádió, a fotó, a televízió, a film, és a multimédiás felületek
létrejöttének társadalomtörténeti vonatkozásait is. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal
(szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
1. LASSWELL, Harold: A
kommunikáció szerkezete és funkciója a társadalomban. In. Angelusz Róbert et.
al. (szerk.): Média, nyilvánosság,
közvélemény. Budapest, Gondolat, 2007. 56-68. (ISBN 9789639610934) 2. BRIGGS, Asa – BURKE,
Peter: A média társadalomtörténete
Gutenbergtől az internetig. 2004. 9-76; 119-181; 181-235; 251-310 (ISBN 9789633380642 ) 3. BARBIER, Frédéric – LAVENIER, Catharine Bertho: A média története Diderot-tól az
internetig. Budapest, Osiris, 2004. 257-276. (ISBN 9633896436 ) 4. ECO, Umberto: Az új középkor. Budapest, Európa,
2008. 5-42. (ISBN 9630771209 ) 5. Jenei Ágnes:Táguló televízió. Interaktív műsorok és
szolgáltatások. Budapest, Médiakutató Alapítvány, PrintXBudavár, 2008. 7–69. o. (ISBN 9638752475 ) |