Tantárgy adatlapja
Az alaptárgyakhoz (Nyelv és tudatelmélet, Érzelem és emlékezet, Szenzoros megismerés és motiváció) kapcsolódó területeken a következő három formában lehet műhelymunkát készíteni:
egy elméleti kérdéskör vagy elméleti probléma esszé formában történő értelmező bemutatása és szintetizálása, saját szakirodalmi keresés alapján;
kutatási terv készítése, melyben a hallgató meghatároz egy tudományos kérdésfeltevést, és bemutatja a kérdés megválaszolásához vezető vizsgálati tervet és annak módszertani hátterét;
műhelyvezető tanár irányítása mellett részvétel egy, az Általános Pszichológia Tanszék keretein belül folyó empirikus kutatásban, és az elvégzett feladatról és az elsajátított készségekről elemző –értékelő dolgozatot készítése.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Füzesiné Hudák Mariann (2016). Bevezetés a tudományos kommunikációba. Egyetemi jegyzet. Budapest - Piliscsaba. ISBN 978-963-308-271-3
https://btk.ppke.hu/storage/tinymce/uploads/old/uploads/articles/4090/file/F%C3%BCzesin%C3%A9_Hud%C3%A1k_Mariann_Bevezetes_a_tudomanyos_kommunikacioba.pdf
Ajánlott irodalom:
Szokolszky Á. (2004). Kutatómunka a pszichológiában. Budapest: Osiris. ISBN 9789633896822
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a pszichológia jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendsz
erét.
Átlátja a szövegek és kulturális jelenségek befogadásának bevett eljárásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.
b) képességei
Képes értelmezni a pszichológiai jelenségeket, és ismeri a pszichológia tudományának történelmi beágyazottságát.
Képes az ok-okozati összefüggések meglátására, logikus gondolkodásra, összefoglaló elemzések elkészítésére.
c) attitűdje
Képes a kooperatív együttműködésre, csoportos feladatok megoldására.
Rendelkezik hatékony kommunikációs és problémamegoldó készséggel.
d) autonómiája és felelőssége
Rendelkezik a másokkal való szakmai és szakmaközi együttműködés képességével.
Rendelkezik a kezdeményezés, az önálló és közösségi döntéshozatal képességeivel.