Tantárgy adatlapja
A tantárgy átfogó ismereteket nyújt a szakmetodika
elméleti és gyakorlati kérdéseiről a magyar nyelv és irodalom tanításának
területén. Tárgyalja a modern, kommunikatív szemléletű anyanyelv- és
irodalompedagógia célkitűzéseit és módszertanilag megalapozott tervezését, az anyanyelvi készségek és képességek (beszéd,
beszédértés, olvasás, szövegértés, szövegalkotás), az irodalomolvasás,
valamint a tanulási képesség fejlesztésének korszerű eljárásait. Az
előadások segítik a hallgatók magyartanári nézőpontjának, szemléletmódjának
kialakulását és a szakmai orientációt. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai
adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Bicskeiné
Zsulán Julianna: A középiskolai anyanyelvi tantárgy-pedagógia vázlata.
Szeged, JATEPress, 1998. (egyetemi jegyzet) Gordon Győri János (szerk.):
Irodalomtanítás a világ kilenc oktatási rendszerében. Budapest, Pont Kiadó,
2003. 15-27., 225-235.o. ISBN 963931268.; Hatályos NAT (általános bevezető és a tan tárgyra vonatkozó fejezet), tantárgyi kerettantervek, érettségi rendelet Sipos Lajos (szerk.).
Irodalomtanítás a harmadik évezredben. Budapest, Krónika Nova Kiadó, 2007.
16-28., 91-98.,100-160.o. ISBN
9639423750 Vörös
József: Irodalomtanítás az általános és a középiskolában. Budapest, Nemzet
Tankönyvkiadó, 1999. ISBN 9631900592 |