Tantárgy adatlapja
Az egyetemet elvégző, tanító szakos hallgató számára az egyik legfontosabb (ha nem az egyetlen) mód a megszerzett nyelvismeret szinten tartására az olvasás lesz, ezért a bevezető szintű, angol nyelvű irodalomtanítás fő célja a felkészítés az önálló olvasásra. A fokozatosan egyre nehezebb és terjedelmesebb autentikus szövegek ezt a nyelvi készségfejlesztést szolgálják oly módon, hogy segítik a hallgatót átlépni azt a küszöböt, amely a haladó szintű, de nyelvtanulók számára adaptált szövegek és az anyanyelvi befogadó számára szánt szövegek között van. Szemelvények a 19-20. század angol költészetéből. Követelmények: aktív órai részvétel, órai röpdolgozatok.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Tárnok Attila: Cottlestone Pie: A Selection of Poems for Learners of English, (főiskolai jegyzet, utánnyomás)
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Idegen nyelvi műveltségi területen magas szintű (C1) idegen nyelvi kompetenciákkal rendelkezik.
Megismeri a tanulmányozott célnyelv kultúráját, történelmét, irodalmát.
b) képességei
Elkötelezett a különböző kultúrák megbecsülése iránt, törekszik az együttműködésre, kölcsönösségre, asszertivitásra, segítő kommunikációra.
Képes a tanulmányozott nyelv tanítására, színvonalas, példaadó idegennyelvi kommunikációra.