Tantárgy adatlapja
Az etika tanítás módszereinek, sajátos
eljárásainak a megismerése. A konkrét tanítási feladatokra való elméleti
felkészítés. Fő témakörök A nevelés és oktatás etikai dimenziói. A
személyes vélemény kialakításának és a más vélemények elfogadásának fontossága
az etikaoktatásban. Az etika tanítás módszereiről. A tankönyv és a segédanyag
kiválasztás szempontjai. A tankönyvek és segédanyagok választéka,
lehetőségek. A etikai szövegek elemzésének szempontjai, módszerei. A
projektmunka és a személyre szabott oktatás szerepe. A csoportdinamika
szerepe. A modern taneszközök alkalmazási lehetőségei. Az ellenőrzés és
számonkérés módszerei (feladattípusok, felelés, esszéírás, …). |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom
(jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás
adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium anyagai az etikával kapcsolatban.
Megtalálható: www.nefmi.gov.hu/kozoktatas Bertók Rózsa Bécsi Zsófia 2007. Etika elméletek – Etika gyakorlatok. Pécs, ETHOSZ Egyesület. Dombi A.-Oláh J.-Varga I. (szerk.) 2004. A neveléselmélet alapkérdései. Gyula, APC-Stúdió, 189-202,
304-311, 312-322.
class="MsoNormal" style="text-indent:0cm">Falus Iván (szerk.) 2003. Didaktika.
Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó. Karlovitz János 2001. Tankönyv.
Elmélet és gyakorlat. Budapest, NTK. Kelemen Erzsébet 2010. Emberismeret
és etika. Középszintű szóbeli érettségi tételek és jegyzetek a tanítási
órákhoz. Budapest, Kairosz. Kormos József 2012. Nevelésfilozófia.
Piliscsaba, PPKE. 223-234. Kormos József 2016. A filozófia
és az etika tanítása. Piliscsaba, PPKE BTK. Köck, Peter 2013. Handbuch des Ethikunterrichts. Dunauwörth, Auer Verlag, 286. Oroszlány Péter 2005. Tanulásmódszertan. Tanári kézikönyv. Budapest,
Metódus-Tan. |