Tantárgy adatlapja
A különleges bánásmódot igénylő tanulók, elsősorban
a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdők egyéni,
differenciált fejlesztést igényelnek. A szakvélemények részletesen leírják a
gyermek képességprofilját, iránymutatást adnak a fejlesztendő területekről. A
pedagógusnak ismernie kell a részképességzavarok, tanulási nehézségek
tüneteit, jegyeit, hogy a differenciált óraszervezésben a gyermek képességeihez
mérten fejlődhessen. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: Fazekasné Dr. Fenyvesi Margit (et.
al) Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer. Tesztrendszer, Kézikönyv,
fejlődési mutató. Mozaik Kiadó. 2016. > Gósy Mária - Imre Angéla:
Beszédpercepciós fejlesztő modulok. Nikol KKT.2007. Gósy Mária: A beszédészlelés és a
beszédmegértés fejlesztése (szóban és írásban) iskolásoknak. Nikol KKT. 2005. Martonné Tamás Márta (szerk.):
Fejlesztő pedagógia. ELTE Eötvös Kiadó. Budapest. 2002. Spencer, Kagan – Miguel,
Kagan: Kagan kooperatív tanulás. Önkonet Szolgáltató és Tan. Kft. 2009. Ajánlott
irodalom: Fejlesztő pedagógiai folyóirat |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása: A hallgató ismerje meg a különböző részképességzavarok megnyilvánulási
formáit. A módszertani sajátosságokat, lehetőségeket sajátítsa el. b) képességei: A gyermek
fejlődési szintjének megfelelően választja meg az egyénre szabott,
differenciált feladatokat. Óráin a kooperatív tanítás módszerét alkalmazza. |