Tantárgy adatlapja
A kurzus során a kortárs médiakutatás területeit
térképezzük fel. A szemeszter első felében
a médiakultúra vizsgálatának legfontosabb fogalmait alkalmazva járjuk
be a három fontos területet (a média termeléséhez, tartalmához és
fogyasztásához kapcsolódó kutatási irányokat). A kurzus középső harmadában a
résztvevők csoportos projektfeladatok keretében terveznek meg kutatásokat: a
módszer a médiakultúra egyes összetevőire való ráközelítés, megfelelő
elméleti anyag elsajátításából és feldolgozásából áll. A kurzus harmadik
felében esettanulmányok közös elemzésével egészítjük ki az elméleti és
gyakorlati ismereteket. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Gripsrud, Jostein (1999/2007) Médiakultúra,
médiatársadalom. Bp., Új Mandátum. Havasréti Józ sef – Szíjártó Zsolt (szerk.) (2008) Reflexió(k) vagy „mélyfúrások”? A kultúrakutatás változatai a
„kulturális fordulat” után. Bp. – Pécs: Gondolat, PTE BTK Stokes, Jane (2008) A média- és kultúrakutatás gyakorlata.
Budapest – Pécs: Gondolat – PTE BTK Ajánlott irodalom: Benjamin, Walter(1969): Kommentár és prófécia, Budapest,
Gondolat Kiadó Császi Lajos (2002) A média rítusai. Bp., Osiris/MTA–ELTE
Kommunikációelméleti Kutatócsoport. Szijártó Zsolt szerk. (2011) Köz/tér. A megfigyelő lehetőségei, Gondolat, PTE BTK Bódi Jenő – Maksa Gyula – Szijártó
Zsolt: Újratöltve. Médiakutatás és
mindennapi élet, Gondolat –PTE, 2016 |