Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Médiakultúra
Tárgy kódja: BMLKM01600M
Óraszám: N: 0/0/0, L: 10/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dér András Bálint
Tárgyleírás:

 

A kurzus során a kortárs médiakutatás területeit térképezzük fel. A szemeszter első felében  a médiakultúra vizsgálatának legfontosabb fogalmait alkalmazva járjuk be a három fontos területet (a média termeléséhez, tartalmához és fogyasztásához kapcsolódó kutatási irányokat). A kurzus középső harmadában a résztvevők csoportos projektfeladatok keretében terveznek meg kutatásokat: a módszer a médiakultúra egyes összetevőire való ráközelítés, megfelelő elméleti anyag elsajátításából és feldolgozásából áll. A kurzus harmadik felében esettanulmányok közös elemzésével egészítjük ki az elméleti és gyakorlati ismereteket.

 

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Gripsrud, Jostein (1999/2007) Médiakultúra, médiatársadalom. Bp., Új Mandátum.

Havasréti Józ

sef – Szíjártó Zsolt (szerk.) (2008) Reflexió(k) vagy „mélyfúrások”? A kultúrakutatás változatai a „kulturális fordulat” után. Bp. – Pécs: Gondolat, PTE BTK

Stokes, Jane (2008) A média- és kultúrakutatás gyakorlata. Budapest – Pécs: Gondolat – PTE BTK

 

Ajánlott irodalom:

Benjamin, Walter(1969): Kommentár és prófécia, Budapest, Gondolat Kiadó

Császi Lajos (2002) A média rítusai. Bp., Osiris/MTA–ELTE Kommunikációelméleti Kutatócsoport.

Szijártó Zsolt szerk. (2011) Köz/tér. A megfigyelő lehetőségei, Gondolat, PTE BTK

Bódi Jenő – Maksa Gyula – Szijártó Zsolt: Újratöltve. Médiakutatás és mindennapi élet, Gondolat –PTE, 2016

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BMLT-XKM mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt