Tantárgy adatlapja
A szeminárium célja a hallgatók bevezetése a műelemzés módszerébe általános módszertani elvek megismertetése és gyakorlati példák révén. Az elméleti bevezetést követően a hallgatók önálló műelemzéseket dolgoznak ki és ismertetnek a többiekkel, ezzel párhuzamosan az oktató alaposabb bevezetést nyújt a szemeszter példáit szolgáltató művészettörténeti emlékanyagba. A szeminárium lényege a módszert megismertetése, ezért a példaként használt emlékanyag (korszak, tárgycsoport) szemeszterenként ill. előadónként változik. Lehetőség szerint olyan tárgycsoportot választunk, amelynek emlékei fellelhetők hazai (leginkább budapesti) múzeumokban, így a hallgatóknak lehetőségük nyílik a tárgyak közvetlen megfigyelésére és az elemzéseket bemutató órák egy része is a tárgyak közelében, múzeumi környezetben rendezhető. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Gombrich, E. H., Művészet és illúzió: a képi ábrázolás pszichológiája, Budapest, Gondolat, 1972. Az ikonológia elmélete. Szöveggyűjtemény az irodalom és a képzőművészet szimbolizmusáról. (Ikonológia és műértelmezés 1.) Szerk.: Pál József JATEPress, Szeged, 1997 Bätschmann, Oskar: Bevezetés a művészettörténeti hermeneutikába. Képek elemzése. Ford.: Bacsó Béla – Rényi András. (Egyetemi könyvtár) Budapest: Corvina, 1998. Rényi András: A művészettörténeti megértésről. Világosság (2004) 79-82. A további olvasmányok az aktuális szemeszter tematikájához illeszkednek. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantá
"font-family:'PT Sans';font-size:11pt;font-weight:bold;">rgy jellemző |
a) tudása - Ismeri az elméleti problémafelvetés és problémamegoldás hagyományos és mai változatait, és jártasságot szerez a problémák szakszerű kezelésének gyakorlataiban. b) képességei - Képes argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és írásban vázlatos vagy részletes bemutatására. - Képes több műfajban az adott műfajnak vagy egyéb igényeknek megfelelő írásbeli és szóbeli prezentációra. |