Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Piac- és közvéleménykutatás
Tárgy kódja: BBNSZ10100
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Szociológiai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Pillók Péter
Tárgyleírás:

 

A kurzus célja, hogy alapszinten bevezesse a hallgatókat a piac és közvélemény kutatás gyakorlatába. Alapvető kutatásmódszertani, kvalitatív és kvantitatív módszertani ismeretekre építve a félév során a hallgatók megismerkednek a piackutatásban használatos kutatási módszerekkel, speciális eljárásokkal és lehetőségekkel. Bevezetést kapnak a piackutatásban felmerülő speciális témák és igények kutatásába, megismerik az ügynökségek, a kutatók illetve a megrendelők szerepeit és elvárásait. A piackutatás és a marketing kutatások nyelvezetét megtapasztalják. A kurzus második felében pedig bevezetőt kapnak különböző, a közvélemény alakulásával összefüggő szociológiai és tömegkommunikációs elméletekről.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Hoffmann Márta - Kozák Ákos - Veres Zoltán: Bevezetés a piackutatásba, 512 oldal, 2009, Akadémiai Kiadó Zrt., ISBN:9789630582926

 

Earl Babbie: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata, 2008, 744 oldal,  ISBN 978-963-506-764-0

 

Angelusz Róbert és Tardos Róbert szerk.: Mérésről mérésre – a választáskutatás módszertani kérdései, Demokrácia Kutatások, 2006, http://www.valasztaskutatas.hu/kiadvanyok/meresrol-meresre-szerk.-angelusz-robert-es-tardos-robert-2006, Osiris kiadó, 2006.

 

Ajánlott irodalom:

 

Gyulavári Tamás, Mitev Ariel, Neulinger Ágnes, Neumann-­-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián (2014): A marketingkutatás alapjai. Budapest: Akadémiai Kiadó

 

e="mso-bidi-font-size:10.0pt;font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-fareast-language:HU">Naresh K. Malhotra – Simon Judit (2010): Marketingkutatás, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1-­-14. fejezet

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

szociológia BANT-XSZ alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt