Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja, hogy alapszinten bevezesse a hallgatókat a piac és közvélemény kutatás
gyakorlatába. Alapvető kutatásmódszertani, kvalitatív és kvantitatív
módszertani ismeretekre építve a félév során a hallgatók megismerkednek a
piackutatásban használatos kutatási módszerekkel, speciális eljárásokkal és
lehetőségekkel. Bevezetést kapnak a piackutatásban felmerülő speciális témák
és igények kutatásába, megismerik az ügynökségek, a kutatók illetve a
megrendelők szerepeit és elvárásait. A piackutatás és a marketing kutatások
nyelvezetét megtapasztalják. A kurzus második felében pedig bevezetőt kapnak
különböző, a közvélemény alakulásával összefüggő szociológiai és
tömegkommunikációs elméletekről. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Hoffmann
Márta - Kozák Ákos - Veres Zoltán: Bevezetés a piackutatásba, 512 oldal,
2009, Akadémiai Kiadó Zrt., ISBN:9789630582926 Earl
Babbie: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata, 2008, 744 oldal, ISBN 978-963-506-764-0 Angelusz
Róbert és Tardos Róbert szerk.: Mérésről mérésre – a választáskutatás
módszertani kérdései, Demokrácia Kutatások, 2006,
http://www.valasztaskutatas.hu/kiadvanyok/meresrol-meresre-szerk.-angelusz-robert-es-tardos-robert-2006,
Osiris kiadó, 2006. Ajánlott irodalom: Gyulavári
Tamás, Mitev Ariel, Neulinger Ágnes, Neumann--Bódi Edit,
Simon Judit, Szűcs Krisztián (2014): A marketingkutatás alapjai. Budapest:
Akadémiai Kiadó
e="mso-bidi-font-size:10.0pt;font-family:"Times New Roman","serif";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-fareast-language:HU">Naresh K.
Malhotra – Simon Judit (2010): Marketingkutatás, Akadémiai Kiadó, Budapest,
1- |