Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Specializációs etalon vizsga - Közkapcsolatok
Tárgy kódja: BBLKM06200
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 0
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Radetzky András
Tárgyleírás:

A kommunikációs alapképzés keretein belül a hallgatók két szakirány közül választhatnak, ezek a Multimédia specializáció, a Közkapcsolatok specializáció A Közkapcsolatok specializációs etalon vizsga célja, hogy a hallgatók számot adjanak az általuk választott specializációhoz kapcsolódó ismereteikről.

 

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező olvasmányok:

ANTHONISSEN, Peter Frans: Kríziskommunikáció. Budapest, HVG, 2009. 42-88, 159-199, 221-255.

NYÁRÁDY Gáborné – SZELES Péter: Public Relation I., Budapest, Perfekt, 2005, 209

BEKE Tamás: A public relations szakma története. Budapest, Management, 2001. 11-127

BAKACSI Gyula: Szervezeti magatartás és vezetés. Budapest, Aula, 2010. 17-30, 141-146.

SZELES Péter – SZŰCS Tamás – VARGA Zsolt: Hírnévmenedzsment. Budapest, Révai Digitális, 2013. 283-300.

ANGYAL Ádám: Vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Budapest, Kossuth, 2009. 18-52, 103-157.

RIES, Al – RIES, Laura: A pr tündöklése, a reklám bukása. Budapest, Geomédia, 2005. 221-239.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)   tudása

-      a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális tényezőinek megismerése

="mso-list:Ignore">-      szakmai innováció perspektíváinak elsajátítása

b)   képességei

-      a szakterület összefüggéseiben való eligazodás

-      szakmai szóhasználat során a szakmai szókincsek magabiztos használata

c)      attitűdjei

-      nyitottság a szakmai innováció iránt

-      szakmai módszerek tudatos képviselete

d)     autonómiája és felelőssége

a szervezeti struktúrában önállóan és felelősséggel szervezi munkáját önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BALT-AKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt