Tantárgy adatlapja
A spanyol nyelvű esszé-, szakdolgozat- és tudományos cikkírás alapelvei, főbb szabályai (adatgyűjtés, a szöveg tagolása, hivatkozások, bibliográfia, illusztrációk és táblázatok, tipográfia). Szövegelemzés és kontrollszerkesztés. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Aczél R. (2000). Hogyan írjunk esszét? Budapest: Osiris, pp. 158, ISBN 9633896932 Cascón Martín, E (1999). Manual del buen uso del espanol. Madrid: Ed. Castalia, pp. 453, ISBN 9788470398285 Eco, U. (2012) Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest: Partvonal Könyvkiadó, pp. 214, ISBN 9789639910898 Gómez Torrego, L. (2003). Manual del espanol correcto I–II. Madrid: Arco/Libros, S. A., pp. 872, ISBN 9788476355237 Gómez Torrego, L. (2001) Ortografía de uso del espanol actual. Madrid: Ediciones SM, pp. 448, ISBN 9788434868809 Normas APA https://normas-apa.org/bibliografia/ |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - ismeri az adott újlatin nyelvű kultúra jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét b) képességei - az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél az adott újlatin nyelven, világos, részletes szövegeket alkot különféle témában, különösen az adott újlatin nyelv kulturális témak öreivel kapcsolatosan c) attitűdje - tudatosan képviseli az adott újlatin nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit d) autonómiája és felelőssége - felelősséget vállal spanyol nyelvű szövegeiért, tudatában van azok lehetséges felhasználási területeinek |