A Pázmány-terem délután fél kettőre zsúfolásig megtelt az érdeklődő hallgatókkal a Média Műhely tizedik rendezvényén.
Azurák profi híradós, így előadóként sem okozott csalódást. A kereskedelmi televíziózás 1997-es megjelenésétől kezdve áttekintette azokat a folyamatokat, trendeket, melyek a kereskedelmi szemlélet megjelenésével átalakították a magyar televíziózást. A programkínálat újszerűségéről, a műfaji határok kitágításáról is szó esett, különös tekintettel a híradó műfajára. A hírírást, hírszerkesztést immár az infotainment vezérelve jellemzi, ahol a dráma, a konfliktus mellett a szórakoztatás a legfontosabb a hírértéket befolyásoló tényezők közül. A híradós beszélt a napi főműsoridős programtervezés tágabb kontextusáról, a csatornák közötti versenyről valamint a novemberben induló Szuper TV2-ről is. A diákok hallhattak néhány érdekes, megdöbbentő adatot, például 2010-ben az RTL Klub félórás elsötétített képernyőjét is többen nézték, mint a közszolgálati csatorna párhuzamosan futó adását. A nézőcsalogatás trükkjei közül megemlítette a képminőséget, a változatos kameramozgást és az újszerű vágástechnika némely fogását.
A kereskedelmi televíziózás mellett saját személyes karrierjéről is beszélt Azurák. Pályáját a 16 óra című rádiós közéleti magazinnál kezdte, onnan került a kereskedelmi televíziózásba, ahol végigjárta a szamárlétrát. Először riporter, majd szerkesztő, végül műsorvezető lett, indulásnál magazinműsorban majd a prime time híradóban. Ahogy ő fogalmazott: a nézők láthatták a képernyőn felnőni.
Előadásában többször utalt rá, sokat köszönhet tanárainak, mestereinek, elsősorban Györffy Miklósnak, ami mindig arra tanította: a személyes hitelesség megőrzése a legfontosabb az újságírói pályán.
szerző: Andok Mónika