A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának Francia Tanszéke, Magyar Irodalomtudományi Tanszéke és Francia Kapcsolat Kutatócsoportja Reading Communities, Shaping Identities címmel elnyert egy nagy költségvetésű Erasmus+ stratégiai partnerségi pályázatot (2023-1-PT01-KA220-HED-000158582). A PPKE BTK partnerként vesz részt a 3 éves futamidejű pályázatban 10 európai egyetem francia, illetve összehasonlító irodalomtudományi tanszékével együttműködésben, a bragai Minho egyetem vezetésével. A pályázat többnyelvű, munkanyelve a francia. A PPKE BTK részéről a szakmai vezetők: Ádám Anikó (Francia Tanszék, tanszékvezető egyetemi docens) és Radvánszky Anikó (Magyar Irodalomtudományi Tanszék, egyetemi docens).
A LEA (Lire en Europe Aujourd’hui, https://ceh.elach.uminho.pt/lea/) nemzetközi kutatócsoport e projektje az irodalmi szövegek olvasásának lehetséges stratégiáit tanulmányozza az értelmezői közösségek szempontjából. Az „értelmező közösség” Stanley Fish által bevezetett fogalma és eszméje központi az irodalomtudomány számos ágában és iskolájában. A kutatás e fogalom segítségével az irodalmi jelentés kontextualista felfogása mentén a jelenkori európai irodalom több kiemelkedő művének befogadástörténeti vizsgálatára törekszik. Mindemellett korszakunk különféle lehetséges értelmezői közösségeire (és azok szövegolvasási gyakorlataira) reflektálva e kategória további elméleti kibontását is folytatni kívánja, főként az irodalmi kompetencia fogalom (Jonathan Culler), az értékelés intézményes jellege (Harvey Sacks), valamint az irodalom különféle pragmatikai elméletei irányába.