"A bölcsésznek és a riporternek is a helyes kérdéseket kell feltennie"

2020.11.24.

Molnár Mátyás immár hatodik éve műsorvezetője az M4 Sportcsatornának, láthatjuk stúdióbeszélgetéseken és a focipálya szélén is, avagy épp a lelátón – már ha éppen nem dühöng a koronavírus. Mindene a sport, mindene a televíziózás, és persze családja, gyermekei. Volt pázmányosként örömmel vállalta el, hogy a Pázmány BTK Online Interaktív Nyílt Napjainak egyik arca legyen Koltay Anna oldalán. Ismerjétek meg az egykori magyar-kommunikáció szakos diákot!

Milyen szakra jártál?
Egyetemi történetem az előző évezredre nyúlik vissza, 1996-ban kezdtem el tanulmányaimat a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Karán magyar és kommunikáció szakon, még a bolognai rendszer bevezetése előtt jártam egyetemre, 2001-ig voltam az intézmény hallgatója.

Mit adott a diploma, és mit adott az, hogy pázmányos voltál?
Az általános iskola és a gimnázium után az egyetemi évek hozták meg a kiteljesedést, a Pázmányon körvonalazódott önmagam számára igazán, hogy „ki is vagyok valójában”. Rengeteget léptem előre önismeret terén, sok olyan barátot szereztem már félig felnőttként, akikkel a későbbiekben is kapcsolatban maradtam. Az egyetem nagyon sokat segített az önbizalmam megerősítésében is, ami a munkámnak nyilvánvaló és elengedhetetlen feltétele. Változott a világlátásom is: számos bölcsész ismeretre tehettem szert mindkét szakon, valamint az általánosan kötelező tantárgyak révén. Ezeknek az előnyeit nem elsősorban abban érzem, hogy jó esélyekkel vágok neki egy keresztrejtvény megfejtésének, hanem hogy el tudom helyezni a saját értékrendemet a világban, más nézőpontból is meg tudok közelíteni egy-egy előttem álló problémát. Ez nagyon fontos a televíziózásban: nem is elsősorban a helyes válaszok, inkább a megfelelő kérdések megfogalmazásában.

A televízió világába ugyanakkor nem automatikus belépő a kommunikációs diploma. Hogyan kerültél képernyőre?
Fontos előnye volt az én időmben a Pázmánynak, hogy a kommunikáció szakon olyan oktatók tanítottak minket, akik az egyetemi tanári pozíciójuk mellett aktívan tevékenykedtek valamilyen kommunikációs területen. Tanszékvezetőnk, Péterffy András volt akkoriban a Magyar Televízió Közművelődési Főosztályának vezetője, és ifjúsági oktató műsoraihoz az egyetemi diákok közül keresett munkatársakat minden pozícióba. Így mikor 1997-ben elkezdtem műsorvezetőként dolgozni, az első éveimben hallgatótársaim, barátaim körében készíthettem műsorokat, emellett a szakma nagyjaitól leshettem el fogásokat. Már az egyetem kezdetekor fontosnak tartottam, hogy a gyakorlatban is próbára tegyem magam, 1996-ban a TV Kispest munkatársa lettem, mert ebben a kerületben laktam, utána pedig egyre inkább a sport irányába orientálódva kezdtem dolgozni tudósítóként, riporterként, majd 2009-től a Sport TV műsorvezetőjeként. 2015-ben hívtak az akkor alakult közszolgálati sportcsatorna, az M4 Sport kötelékeibe, ahol azóta is dolgozom.

A televíziózáson kívül milyen projektjeitek vannak?
A televíziózásnál is fontosabb „projekt” az életemben két gyermekem, akiknek igyekszem azokat az értékeket, szemléletmódot átadni, amit én is otthonról hozok, valamint amit a Pázmányon kaptam. A kettő között szerencsére nincs jelentős különbség. Ami a munkát illeti, szívesen vállalok moderátori megbízást különféle rendezvényeken. Vannak olyan elképzeléseim, melyek szintén kommunikációs területen jelentenek kihívásokat önmagam számára, de ezek még nem értek meg annyira, hogy a nagy nyilvánosság előtt is beszámoljak róla. Fontosnak tartom, hogy a televízió képernyője mellett az online térben is jelen legyek, ezért számolok be mindennapjaimról viszonylag rendszeresen Facebook- és Instagram-oldalamon.

Mit üzensz a most felvételizőknek, hogy érdemes belevágni az egyetemi életbe?
Sokan gondolják úgy, hogy bármilyen kommunikációs munkakör betöltéséhez elegendő egy néhány éves (vagy néhány hónapos…) médiaiskolát elvégezniük. Azt szoktam mondani, hogy ez nagyjából arra elég, hogy egy műsor, egy beszélgetés elején üdvözöljük a nézőket, majd a végén elköszönjünk. Hogy a kettő között milyen kérdéseket teszünk fel, mi van a fejünkben, milyen irányokból tudunk egy adott problémát, témakört megközelíteni: nos, ehhez tökéletes választás a Pázmány!

Események

21.
2024. máj.
BTK
Mit kell tudni a TDK előtt és után?
Danubianum 317
22.
2024. máj.
BTK
PPKE BTK HÖK x Piknik x Szemeszterzáró
Margitsziget, Doboz
23.
2024. máj.
BTK
XV. Magyar Ókortudományi Konferencia
Iohanneum
23.
2024. máj.
BTK
A történelem geopolitikai dimenziói
Sophianum 202
25.
2024. máj.
BTK
Kari TDK
Danubianum
29.
2024. máj.
BTK
Hagyomány és modernitás: az iráni síita modell külső és belső kihívása
Sophianum
További események
szechenyi-img-alt