Gratulálunk a köztársasági ösztöndíjadhoz. Sok hobbidról kellett lemondani miatta?
Köszönöm, valójában nem kellett komoly lemondást tennem. Alapjában véve egy „hobbim" van, egy cserkészcsapatot vezetek, és a vezetőtársak tudtak akkor tehermentesíteni, amikor a TDK-ra kellett koncentrálnom. Úgy érzem, hogy az itt nyújtott teljesítményem volt az ösztöndíj alapvető oka, de talán egy kicsit maga a csoportvezetés, mint szociális tevékenység is hozzájárult a pályázatom pozitív elbírálásához.
Mennyire nehéz összeegyeztetni a tanulmányokat a szabadidő eltöltési lehetőségekkel?
Szerencsére eddig tartósan nem okozott gondot, hogy a tanulmányaim és szabadidős lehetőségeim ütköztek volna. Nyilván többször előfordul, hogy besűrűsödnek a tennivalók, de az ellenkezőjére is van példa.
Anno mi alapján döntöttél arról, hogy a Pázmányra jössz továbbtanulni?
Az olasz szakok közül a pázmányosnak volt a legjobb híre, ezt a képet a tanszék kis létszáma is pozitívan befolyásolta.
Az idei OTDK-n az Olasz és spanyol irodalom tagozaton I. helyezett lettél. Fantasztikus eredmény, mi lehet a sikered titka szerinted?
Nincs nagy titok a dologban, a környezetem támogatása tartotta bennem a lelket: a konzulensemtől kezdve, aki hajlandó volt a leadási határidő előtti utolsó órákban is átnézni a dolgozatot, a családomon át a barátaimig, akik értetlenül, ám türelmesen hallgatták a lelkendezésemet Mátyás király sírjának feldúlásáról.
Mi volt pontosan a nyertes témád, saját ötlet volt, vagy valamelyik tanárod javasolta?
Egy humanizmuskori ferrarai jogász naplóját vizsgáltam át magyar vonatkozású adatok után: egyrészt előkerülnek benne (jól) ismert történelmi alakok, másrészt a korabeli magyar diákság életére is tartalmaz utalásokat. A témavezetőm adta az alapötletet, amely a „Vestigia" tanszéki kutatás (olaszországi – többek közt ferrarai –, magyar vonatkozású dokumentumok feldolgozása) farvizéhez tartozik.
Mit szeretnél elérni a szakmai pályafutásod során rövid- és hosszú távon?
Rövid távon a PhD képzés a célom, a hosszú távú tervek még erősen alakulnak. Jelenleg tanári képzésen vagyok, de a kutatáshoz kicsit több affinitást érzek, távlatilag inkább az az álmom.
Mindkét szakod nyelvtanári, így biztosan van elképzelésed arról, hogy a diákok, hallgatók többségének miért jelent nehézséget egy-egy új idegen nyelv elsajátítása?
Ez szerintem mindenkinek egyedi problémájából fakad. Ha a rengeteg tényező közül, amelyek a nyelvtanulás sikerességét befolyásolják (ráfordítható idő, motiváció, más nyelvek ismerete, jó tanár stb.), bármelyik is hiányzik, akkor alaposan megnehezedik az ember dolga.
Az interjút készítette: Bognár Eszter
Mikortól jársz a Pázmányra? Szakok: Fontosabb szakmai állomások, (ösztön)díjak, kitüntetések:
|