A kutatáshoz kicsit több affinitást érzek

2015.12.02.

Gratulálunk a köztársasági ösztöndíjadhoz. Sok hobbidról kellett lemondani miatta?
Köszönöm, valójában nem kellett komoly lemondást tennem. Alapjában véve egy „hobbim" van, egy cserkészcsapatot vezetek, és a vezetőtársak tudtak akkor tehermentesíteni, amikor a TDK-ra kellett koncentrálnom. Úgy érzem, hogy az itt nyújtott teljesítményem volt az ösztöndíj alapvető oka, de talán egy kicsit maga a csoportvezetés, mint szociális tevékenység is hozzájárult a pályázatom pozitív elbírálásához.

Mennyire nehéz összeegyeztetni a tanulmányokat a szabadidő eltöltési lehetőségekkel?
Szerencsére eddig tartósan nem okozott gondot, hogy a tanulmányaim és szabadidős lehetőségeim ütköztek volna. Nyilván többször előfordul, hogy besűrűsödnek a tennivalók, de az ellenkezőjére is van példa.

Anno mi alapján döntöttél arról, hogy a Pázmányra jössz továbbtanulni?
Az olasz szakok közül a pázmányosnak volt a legjobb híre, ezt a képet a tanszék kis létszáma is pozitívan befolyásolta.

Az idei OTDK-n az Olasz és spanyol irodalom tagozaton I. helyezett lettél. Fantasztikus eredmény, mi lehet a sikered titka szerinted?
Nincs nagy titok a dologban, a környezetem támogatása tartotta bennem a lelket: a konzulensemtől kezdve, aki hajlandó volt a leadási határidő előtti utolsó órákban is átnézni a dolgozatot, a családomon át a barátaimig, akik értetlenül, ám türelmesen hallgatták a lelkendezésemet Mátyás király sírjának feldúlásáról.

Mi volt pontosan a nyertes témád, saját ötlet volt, vagy valamelyik tanárod javasolta?
Egy humanizmuskori ferrarai jogász naplóját vizsgáltam át magyar vonatkozású adatok után: egyrészt előkerülnek benne (jól) ismert történelmi alakok, másrészt a korabeli magyar diákság életére is tartalmaz utalásokat. A témavezetőm adta az alapötletet, amely a „Vestigia" tanszéki kutatás (olaszországi – többek közt ferrarai –, magyar vonatkozású dokumentumok feldolgozása) farvizéhez tartozik.

Mit szeretnél elérni a szakmai pályafutásod során rövid- és hosszú távon?
Rövid távon a PhD képzés a célom, a hosszú távú tervek még erősen alakulnak. Jelenleg tanári képzésen vagyok, de a kutatáshoz kicsit több affinitást érzek, távlatilag inkább az az álmom.

Mindkét szakod nyelvtanári, így biztosan van elképzelésed arról, hogy a diákok, hallgatók többségének miért jelent nehézséget egy-egy új idegen nyelv elsajátítása?
Ez szerintem mindenkinek egyedi problémájából fakad. Ha a rengeteg tényező közül, amelyek a nyelvtanulás sikerességét befolyásolják (ráfordítható idő, motiváció, más nyelvek ismerete, jó tanár stb.), bármelyik is hiányzik, akkor alaposan megnehezedik az ember dolga.


Az interjút készítette: Bognár Eszter

Mikortól jársz a Pázmányra?
2011. szeptember

Szakok:
olasz-latin tanári MA

Fontosabb szakmai állomások, (ösztön)díjak, kitüntetések:

  • 2012 – 2014. részvétel az OTKA 81430 „Vestigia" projektben
  • 2013. május: Erasmus intenzív kurzus „INSEGNARE L’ITALIANO COME LINGUA STRANIERA: TEORIA E METODOLOGIA", Univesita Ca' Foscari, Venezia
  • 2013. október – 2014. február: Erasmus ösztöndíjas félév, La Sapienza Universita di Roma
  • 2014. BA kitüntetéses diploma (romanisztika –  olasz alapszak, latin minor, olasz irodalom és kultúra specializáció)
  • 2015. OTDK Olasz és spanyol irodalom tagozat 1. helyezés
  • 2015. Köztársasági ösztöndíj


Hobbi:
cserkészet, kirándulás

 

Események

25.
2024. júl.
BTK
Diplomaátadó ünnepség
Budapest, Szent István-bazilika
13.
2024. szept.
BTK
Boldog Gizella Zarándoklat
Veszprém
17.
2024. szept.
BTK
Ars Sacra – Az Intelem pillanatai – Szent István király Intelmei 21. századi képnyelven
Danubianum 3. emelet
17.
2024. szept.
BTK
Ars Sacra – "A láthatatlan Isten a moziban" - Filmtörténeti Krisztus-láttatási esetek
Sophianum, 111–112
23.
2024. szept.
BTK
Lelkigyakorlat Bakonybélen a Szent Mauríciusz Monostor vendégházában
25.
2024. szept.
BTK
Média – használat: a választás és a cselekvés modelljei
Sophianum 112.
További események
szechenyi-img-alt