Pataki Zita

2013.08.16.

Gyerekkorában mi szeretett volna lenni? 
Bohóc, hogy szórakoztathassam az embereket és vidámságot hozzak az életükbe. Azután rájöttem arra, hogy nagyon szeretek másoknak ismereteket átadni. Már alsó tagozatban (is) örömmel és sikeresen korrepetáltam iskolatársaim, nekem pedig nagyon könnyen ment a tanulás.  

Erős gimnáziumban, jeles eredménnyel érettségiztem Miskolcon, és bár a gyermekorvosi pálya is vonzott, végül a tanárképző mellett döntöttem. Közben már a gimnáziumban belekóstoltam a média világába is, elsőként diákrádiósként, majd a miskolci televízióban egy ifjúsági műsort vezettem.

Mennyire volt tudatos döntés, hogy a tanárképzőn kezdte el a tanulmányait?
Én azért mentem oda, mert tanítani szerettem volna. Egy országos tanítási versenyt is megnyertem, több ösztöndíjjal és jelessel végeztem a főiskolán. Állást azonban nem sikerült a diploma után találnom. A Pest Megyei Gyermek és Ifjúságvédő Intézetnél örökbefogadások intézésével bíztak meg, ez lett az első munkám diplomásként. Nagyon szép feladat volt, én találtam szülőket az árva gyerekeknek. Közben elvégeztem az Államigazgatási Főiskolát, és azt követően végre tanárként is elhelyezkedhettem egy budapesti általános iskolában. Akkor már dolgoztam a tévében, és amit ott kerestem, abból finanszírozhattam a jogi egyetemi tanulmányaimat, a tanári fizetésből meg éltem. Kemény négy év volt. Két állás, hajnal kettőkor keltem, hogy beérjek a tévébe Szentendréről, és még mellette ott volt az egyetem is – de sikerült befejeznem a jogi tanulmányaimat, sikeresen doktoráltam, és otthagyva az általános iskolát, a frissen szerzett tudással igyekeztem érvényesülni. Ennek köszönhetően egy jogi programot oktathattam másfél évig a bíróságokon.

Jelenleg is tanít?
Nehezen kezelhető, problémás gyerekek felzárkóztatását segítettem otthon, de jelenleg nem vagyok oktató, most egyértelműen a televízió a főállásom.

Mit tanult a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen?
A Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karon a tranzakcióanalízis képzésen végeztem és nagy sikerrel hasznosítom az itt szerzett ismereteket. Ez egyfajta terápiás módszer, bár én kommunikációs módszernek is hívom. Nagyon jónak tartom. A szakdolgozatomban is kiemeltem, hogy a tranzakcióanalízist már általános iskolákban oktatni kellene, beépítve egyéb órák anyagába, mert nagyon fontos, hogy a gyerekek találkozzanak a lélektannal, és különböző problémákra ennek a hatékony módszernek a segítségével megoldást találjanak.

Hol hallott először a tranzakcióanalízisről? 
Amikor nyelvtant tanítottam az általános iskolában, akkor találtam rá erre az elméletre és mint módszert alkalmaztam. Lelkesen olvastam ebben a témában, kutattam, szerettem volna igazán jártas lenni benne, de ezt csak egyesületnél oktatták akkoriban, én pedig komolyabb képzésre vágytam. Elsőként a PPKE BTK hirdette meg, én pedig nagyon örültem ennek, és az elsők között jelentkeztem.

A szakirányú továbbképzés során hétvégi kurzusokon vett részt Piliscsabán. Sikerült megismerni, megszeretni a Pázmányt és közel kerülni a Campus atmoszférájához? 
Nagyon érdekes volt közelről látni ezeket az épületeket. A Pázmánynak van egy egyedi hangulata –csodás időszak volt. Ráadásul nekem Óbudáról egyszerűbb volt Piliscsabára eljutni, mint az RTL Klubba. Általában többen összefogtunk és egy autóval jöttünk. Azon a napon viszont, amikor nekem kellett előadást tartanom a pszichológus hallgatóknak, éppen egyedül jöttem és egy baleset miatt állt a forgalom a 10-es úton. Elterelés és óriási dugó volt, de még így is kiértem időben. 

Milyenek találta tanárait és az itteni képzést? 
Nábrády Máriának sikerült egy kiváló tanári gárdát válogatnia. A tranzakcióanalízis a témák tekintetében is nagyon izgalmas volt. Én örömmel vagyok két lábon járó reklámtáblája ennek a képzésnek és a Pázmánynak, mert nagyon sokat jelentett számomra ez a lehetőség. Mi voltunk ezen a képzésen az első évfolyam. Egy olyan terápiás módszert sajátíthattunk el itt, amely hatással van az életünkre, segít könnyebben megoldani a konfliktusainkat. Boldogabban élem az életemet azóta, mióta ezt a képzést elvégeztem.

Miben volt más ez a képzés, mint amit más egyetemeken kapott?
A gyakorlat és az elmélet ilyen jól sehol nem illeszkedett egymással.

Mostanában mi foglalkoztatja leginkább?
Nagyon szeretném a Pázmányon megszerzett tudást tovább hasznosítani egy saját vállalkozás formájában, de erről korai még beszélni, hiszen most első a családalapítás. Nemrég férjhez mentem,  Székesfehérvárra költöztem, építkezünk, és bármikor jöhetnek a gyerekek. Most csak ez tölti ki az életem. 

Események

21.
2024. máj.
BTK
Mit kell tudni a TDK előtt és után?
Danubianum 317
22.
2024. máj.
BTK
PPKE BTK HÖK x Piknik x Szemeszterzáró
Margitsziget, Doboz
23.
2024. máj.
BTK
XV. Magyar Ókortudományi Konferencia
Iohanneum
23.
2024. máj.
BTK
A történelem geopolitikai dimenziói
Sophianum 202
25.
2024. máj.
BTK
Kari TDK
Danubianum
29.
2024. máj.
BTK
Hagyomány és modernitás: az iráni síita modell külső és belső kihívása
Sophianum
További események
szechenyi-img-alt