Miért érdemes a PPKE BTK-t választani? – körkérdés

2010.03.25.

Első válaszolónk Dr. Botos Máté dékán.

 

Ha megkérdeznék – mint ahogyan eddig még senki nem tette –, hogy miért küldeném a saját gyerekeimet a Pázmányra, alighanem azt válaszolnám: „Mert a Pázmány egy ékszerdoboz. Jó a társaság: az idejövő hallgatók tudatosan választják a Kart, nem csak ide jutnak be. Számukra a keresztény és az európai értékek természetesek, így könnyebben jönnek létre közösségek. >>>

Aztán az oktatók: fiatal, szakmailag kiváló, elkötelezett emberek, akikre a hazai tudományos élet odafigyel, és akiknek a véleménye egyre gyakrabban meghatározó. Az órák magas színvonalúak, az oktatók mégis közvetlenek és elérhetőek, a tömegképzést végző intézményekkel szemben.

Ráadásul mindez egy különös, felemelő és mégis kedélyes hangulatú campuson, festőinek tartott környezetben zajlik, ahol Szűcs Balázs atya éppen csángó gyerekeket kalauzol, vagy Lackfi tanár úr tartja plein air-előadásait a modern költészetről, esetleg Maróth akadémikus úr baktat jegyzeteivel a szemináriumára.

Mert ez a jövő egyeteme: amely a nemzetközi kutatóegyetemi hálózat tagjaként és az európai diákcserében kitüntetett helyet foglal el a hazai felsőoktatási intézmények között. Itt van a legtöbb esélye annak, hogy a beiratkozott hallgató külföldre ki tud jutni akár részképzéssel, akár továbbtanulva…”

S még hosszan sorolnám. De valószínűleg hozzátenném: „Nem hiszem, hogy engem kellene megkérdezni. A hallgatók, akik ide járnak, akik ide jártak, erre sokkal hitelesebb választ tudnak adni.” Azt gondolom, hogy azok a középiskolai diákok, akik a 2010-es évben jelentkeztek hozzánk, nem ok nélkül vannak 15%-kal többen idén, mint tavaly.

 

Események

13.
2024. júl.
BTK
Training - Reading Communities, Shaping Identities – Lire ensemble - 2023-1-PT01
Sophianum 108
25.
2024. júl.
BTK
Diplomaátadó ünnepség
Budapest, Szent István-bazilika
13.
2024. szept.
BTK
Boldog Gizella Zarándoklat
Veszprém
04.
2024. dec.
BTK
Tíz éves a vidéktörténeti témacsoport
További események
szechenyi-img-alt