A Pázmány Péter Katolikus Egyetemen (PPKE) működő diplomás pályakövető rendszer (DPR) kiterjesztéséről, a diákok közti kapcsolattartás megkönnyítéséről, az egységes alumni rendszer kialakításáról és az adattár alapú vezető információs rendszer (AVIR) kiépítéséről tartottak beszámolót az egyetemen 2010. szeptember 15-én. A projekt 240 millió forintból valósul meg 2012-ig.
A projekt során 240 milliós összegből fejleszti szolgáltatásait a PPKE. A beruházás jelentős részét, mintegy 227,5 millió forintot az Európai Unió biztosítja. A fejlesztés május 1-je óta folyik, és 2012 április 30-ig tart.
Minőségirányítás a minőségi irányítás szolgálatában
A Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében az Európai Unió és a Magyar Állam támogatását is elnyert projekt az egyetem menedzsmentjének fejlesztését kívánja megvalósítani a tervezett két éves futamidő alatt. Ennek keretein belül kiépül az új, egységes minőségbiztosítási rendszer, amelyet a legkorszerűbb minőségmenedzsment rendszerek módszertanát és a felsőoktatásra kidolgozott Európai Sztenderdek és Ajánlások szemléletét és módszertanát figyelembe véve alakítanak ki. A hatékony és minőségi működést komoly informatikai- és szervezetfejlesztés alapozza meg, amelyben olyan intézményi rendszereket alakítanak ki, mint az adattár alapú vezetői információs rendszer, továbbá az egységes alumni- és diplomás pályakövető rendszerek.
Az egyetem stratégiai döntéseit könnyíti meg az AVIR
A hatékony és minőségi irányítás alapvető feltétele a döntéshozók megfelelő információkkal történő ellátása. Az adattár alapú vezető információs rendszer, vagyis az AVIR létrehozásának célja, hogy az egyetem stratégiai döntéseit támogassa, hiszen e rendszer összehangoltabb irányítást tesz lehetővé, továbbá az adatszolgáltatás automatizálása révén hiteles, naprakész adatokat biztosít az egyetem vezetői részére, kiküszöbölve a földrajzi távolságot. Az AVIR-ban integrálódnak a forrásrendszerek, így bármikor pontos és részletes adatok állnak a döntéshozók rendelkezésére az egyetem működése szempontjából legfontosabb területekről, úgy mint hallgatók, oktatók, képzési szerkezet és oktatásszervezés, gazdálkodás, menedzsment, ingatlan és eszköz infrastruktúra, és hallgatói életpálya. A döntéshozók és előkészítők munkáját egyszerűsítő rendszer megkönnyíti az egyetemen zajló folyamatok áttekintését, és ezáltal a hosszabb távú tervezést is.
A diploma értékéről tudósít a pályakövetés
Az elhelyezkedési lehetőségekről az egységes diplomás pályakövető rendszer (DPR) szolgáltatja majd az adatokat, amelynek segítségével az egyetem követni tudja, hogy a végzett diplomások mennyire állják meg a helyüket a munkaerőpiacon, mekkora számban képesek elhelyezkedni. Az adatokból arra is következtetni tudnak majd a szakemberek, hogy az elkövetkezendő szemeszterek során mely szakokra hány diákot érdemes felvenni, illetve hogyan praktikus tervezni az egyes képzésekhez társuló életpálya modellt.
Identitást is biztosít az alumni rendszer
A minőségbiztosítás egyik legfontosabb eleme a végzett munka eredményéről való visszacsatolás, a folyamatos monitoring. A legközvetlenebb és leghitelesebb információkat pedig maguk az érintettek, a jelenlegi és végzett hallgatók szolgáltathatják. Jól működő minőségbiztosítási és diplomás pályakövető rendszer nem képzelhető el a hallgatók együttműködése nélkül. Ezért kiemelkedően fontos, hogy a hallgatók és végzett hallgatók kapcsolata megmaradjon az intézménnyel. Az egyetemnek az oklevélszerzés után is követnie kell volt diákjait, támogatni őket pályájukon és kikérni véleményüket a jövő nemzedékének oktatásával kapcsolatban. Ezáltal a megszólított hallgatókban és végzettekben is kialakul egyfajta összetartozás és identitástudat, egymással és az intézménnyel egyaránt. Az egységes egyetemi alumni rendszer tehát biztosítékot jelent majd arra, hogy a megközelítőleg tízezer egykori hallgató részesülhessen a PPKE tudományos, oktatási, sport és közösségi értékeiből, továbbá ápolhatják egyetemi kapcsolataikat. Az intézmény pedig volt hallgatóinak támogatásával, valamint kapcsolati tőkéjük segítségével növelheti az oktatás, a kutatás, a kulturális, a sport- és a közösségi szolgáltatások színvonalát.