Tantárgy adatlapja
A szeminárium 20. századi jelentős magyar művészcsoportok, művésztelepek, kiállítóhelyek, gyűjtők (Pl. Miénk, Nyolcak, Művészház, Ma-kör, KUT, Gresham-kör, Szentendrei Művésztelep, Római Iskola, Európai Iskola) bemutatásával foglalkozik, a hallgatók előadásai alapján. Ennek során nemcsak a megjelölt témákkal, de a kiállító művészekkel is alaposabban megismerkednek a hallgatók.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Mindig a kiadott témától függ.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri az elméleti problémafelvetés és problémamegoldás hagyományos és mai változatait, és jártasságot szerez a problémák szakszerű kezelésének gyakorlataiban.
Ismeretekkel rendelkezik a filozófia, az esztétika, az etika, művészetek, a mozgókép, az írott vizuális és mediális kommunikáció, a nyelvészet és a vallási jelenségek mibenlétéről, történetéről, jelentőségéről és társadalmi szerepéről.
Egy-egy jelentős művészcsoport stb. alapos ismeretére tesz szert a hallgató.
b) képességei
Képes argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és írásban vázlatos vagy részletes bemutatására.
Képes több műfajban az adott műfajnak vagy egyéb igényeknek megfelelő írásbeli és szóbeli prezentációra.
Fejleszti a szóbeli előadóképességét, kritikai attitűdjét, a szakirodalom feldolgozásának képességét.
c
) attitűdje
Képes figyelemmel meghallgatni mások álláspontját, és elfogulatlanul mérlegelni az előadott vélemények tartalmát.
Képes argumentált módon kifejteni saját álláspontját.
d) autonómiája és felelőssége
Véleményalkotásában képviseli az emberi méltóság szellemi követelményeit.
Elutasítja mások érzelmi vagy ideológiai alapú manipulálását.