Tantárgy adatlapja
A fejlődéslélektan főbb témaköreinek, kutatási módszereinek, aktuális kérdéseinek bemutatása. Az előadások fókuszában a fogantatástól a kisgyermekkor végéig tartó időszak áll, elsősorban a kisgyermekkor érzelmi, társas és kognitív fejlődésének megismerése, az óvodáskorú gyermek élményvilágának felfedezése.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Cole, M., és Cole, S. R. (2003) Fejlődéslélektan. Osiris, Budapest.
Mérei, F. és Binét, Á. (1998) Gyermeklélektan. Medicina, Budapest.
Bereczkei, T. (2008) Evolúciós pszichológia. Osiris, Budapest 228-330. o.; 331-433. o.
Oatley, K. & Jenkins, J. M. (2001) Érzelmeink. Osiris, Budapest 198-262. o.
Nemes, L. (2000) A szenzorikus működés fejlődése a környezethez való alkalmazkodásban. In.: Nemes L. A bennünk élő gyermek. Filum, Debrecen 453-459. o.
Nemes, L. (2000) Piaget játékelmélete In.: Nemes L. A bennünk élő gyermek. Filum, Debrecen 506-530. o.
Mitchell, S. A., Black, M. J.: A modern pszichoanalitikus gondolkodás története. Animula, 2000. 19-44. o.; 47-62. o. ; 62-75. o.; 119-150. o.; 164-176. o.