Tantárgy adatlapja
A kurzus a szóbeliség idején alkalmazott médiumoktól kezdődő napjainkig tartó, az egész kommunikációs horizontot érintő fejlődési folyamatokat kívánja bemutatni. Tárgyaljuk továbbá a sajtó, a rádió, a fotó, a televízió, a film, és a multimédiás felületek létrejöttének társadalomtörténeti vonatkozásait is.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
LASSWELL, Harold: A kommunikáció szerkezete és funkciója a társadalomban. In. Angelusz Róbert et. al. (szerk.): Média, nyilvánosság, közvélemény. Budapest, Gondolat, 2007. 56-68.
(ISBN 9789639610934)
BRIGGS, Asa – BURKE, Peter: A média társadalomtörténete Gutenbergtől az internetig. 2004. 9-76; 119-181; 181-235; 251-310 (ISBN 9789633380642)
BARBIER, Frédéric – LAVENIER, Catharine Bertho: A média története Diderot-tól az internetig. Budapest, Osiris, 2004. 257-276. (ISBN 9633896436)
ECO, Umberto: Az új középkor. Budapest, Európa, 2008. 5-42. (ISBN 9630771209)
Jenei Ágnes:Táguló televízió. Interaktív műsorok és szolgáltatások. Budapest, Médiakutató Alapítvány, PrintXBudavár, 2008. 7–69. o. (ISBN 9638752475)