Tantárgy adatlapja
A tárgy célja, hogy bemutassa a Közel-Kelet vallásait, amelyek máig meghatározó szerepet játszanak a térség életében, sok helyütt még mindig alapvetően irányítják a mindennapokat, meghatározzák az alapvető gondolkodási sémákat.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Leaman, Oliver: Judaism. An Introduction. London: Tauris, 2011.
De Lange, Nicolas: A zsidó világ atlasza. Budapest: Helikon, 1996.
Hughes, Aron: Muslim Identities: An Introduction to Islam. New York: Columbia UP, 2013.
Tariq Ramadan: Introduction to Islam. Oxford: Oxford University Press, 2017.
David Waines: An Introduction to Islam. Cambridge: Cambridge UP, 2003.
Robinson, Francis: Az iszlám világ atlasza. Budapest: Helikon, 1996.
Esposito, John L., Fasching, Darrell J., and Lewis, Todd: Religion and Globalization. World Religions in Historical Perspective. Oxford: Oxford UP, 2007.
Lange, Christian, Pinggéra, Karl: Die altorientalischen Kirchen: Glaube und Geschichte. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 2011.
Firro, Kais M.: The Druzes in the Jewish State. A Brief History. Leiden: Brill, 1999.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a fontosabb közel-keleti vallások világképét, tisztában van a vallásnak a közel-keleti társadalmi életet, a politikai döntéshozatalt, az egyéni cselekvésmintákat befolyásoló erejével.
b) képességei
A szükséges forrásokat és információkat kritikusan képes elemezni, vizsgálatukkal új összefüggésekre mutat rá. Szemlélete problémacentrikus, problémamegoldó képessége magas szintű.