Tantárgy adatlapja
A szeminárium egyes emlékek középpontba állításával, „mélyfúrásszerűen” igyekszik felhasználni a párhuzamos előadás tanulságait, szempontrendszerét. A téma – többek között – itt is az uralkodó reprezentáció és portré, a hatalmi legitimizáció és a dinasztikus szentkultusz a vallásos-történelmi propaganda tükrében. |
A 2
"font-family:'PT Sans';font-size:11pt;font-weight:bold;">– |
Luchterhandt. M.: ’Famulus Petri. Karl der Große in dem römischen Mosaikbildern Leos III.’ In: Kunst und Kultur der Karolingenzeit. Beiträge zum Katalog der Ausstellung, Paderborn 1999. Mainz: Verlag Philipp von Zabern, 55-70. Pochat, Götz: ’A portré születéséről’. In: Sigismundus Rex et Imperator. Kiállítási katalógus. Budapest – Luxemburg. Philipp von Zabern, 2006, 125-142. Pujmanova, Olga: ’Portraits of Kings depicted as Magi in Bohemian Painting.’ In: The Royal Image of Richard and the Wilton Diptych. Eds. D. Gordon, L. Monnas, C. Elam. London: Harvey Miller Publishers, 1997, 247-267. Belting, Hans: ’Címer és portré: a test két médiuma’ In: Hans Belting: Kép-antropológia. Képtudományi vázlatok. Kijárat kiadó, 2007, 133-163 Europas Mitte um 1000. Beiträge zur Geschichte, Kunst und Archäologie. Band 2. Stuttgart: Konrad Theiss Verlag, 2000, 738-744, 767-773, 786-791, 798-808. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Speciális ismeretekkel rendelkezik a középkori ábrázolásokkal kapcsolatban. b) képességei Képes a szövegfeldolgozás, a szövegelemzés és -értelmezés, valamint a kritikai elsajátítás technikáinak alkalmazására. |