Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A kurzus azokkal a folyamatokkal foglalkozik, amelyek a különböző offline és online szerkesztőségekben előfordulnak. Átfogó képet ad a munkafázisoknak egymásba kapcsolódásáról, egymásra épülő feladatcsoportjairól. A tantárgy segít abban, hogy a hallgatók el tudjanak igazodni a kiadványszerkesztési folyamatokban, bárhol kapcsolódjanak is a munkába.
A kurzus során modelláljuk a hosszú folyamatokat, s ezek során kitérünk az együttműködés, a feladattovábbítás, az ellenőrzés területeire is. A cél a kiadványszerkesztési munkafolyamatok megismerése és az egyes fázisok begyakorlása, hogy minél hatékonyabban tudják elvégezni a hallgatók a feladatokat.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
A kiadványszerkesztés munkafolyamatai.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A kiadványszerkesztés gyakorlati lépései.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Gyurgyák János: Szerzők és szerkesztők kézikönyve, Bp., Osiris kiadó, 2005. ISBN 963 389 714 9
Torzsai Tamás: Könyvszakmai ismeretek, Esztergom, VJTK, 1994. ISBN 963 7291 121
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Tóth Tamás: A szövegszerkesztés alapjai, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 1997. ISBN 963-18-8282-9
Kiadói ismeretek: Útmutató tankönyvszerzők és -szerkesztők számára, Budapest, Korona, 1993. ISBN 963-8153-08-3
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A hallgató megismeri a szerkesztőségi (offline, online) munkafolyamatokat és azok rendszerét – elsajátítja a különböző szakaszokhoz kapcsolódó feladatok megoldási lehetőségét, megismeri a könyvszerkesztéshez, illetve újságszerkesztéshez, és az online tartalmak szerkesztéséhez kapcsolódó folyamatokat. Képes önállóan tájékozódni a szövegtípusokkal kapcsolatos munkafolyamatokban, feladatokban képes rendszerszerűen átlátni és szervezni hosszabb feladatláncokból álló munkafolyamatokat. Képes jó írásbeli és szóbeli kommunikációval megoldani a munkafolyamatok megszervezését, elvégeztetését.