Tantárgy adatlapja
Megfelelő ismeretek az őskor, az ókor, a koraközépkor világáról.
Szerezzen jártasságot a hallgató a különböző történelmi források (szövegek, képek, diagramok, művészeti emlékek stb.) értésében és alkalmazásában.
Legyen képes a hallgató a történések idő- és térbeli összefüggéseinek felismerésére és alkotó alkalmazására, térképek, összehasonlító táblázatok értő alkalmazására, önálló elkészítésére.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
A használatos tankönyvek ismerete.
Donáth Péter - Farkas Mária (szerk.): Filozófia - Művelődés - Történet 2001. Budapest, 2001. Trezor Kiadó
Knausz Imre: Történelemtanítás az általános iskolai kezdőszakaszban. In: Radnainé Szendrei Julianna (szerk.): Ezredforduló, műveltségkép, kisgyermekkori nevelés. Budapest, 2001. Trezor Kiadó
Knausz Imre: Történelem és oktatás. Budapest, 1998. Fővárosi Pedagógiai Intézet
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Az őskor, az ókor, a koraközépkor alapvető ismerete.
b) képességei
A megszerzett tudás átadása a 10-11 éves korosztály számára, megfelelő igény az ismeretek folyamatos bővítésére.