Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A korábbi paradigmák átértékelése a gazdasági – társadalmi -kulturális változások tükrében.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
Újabb módszertanok megismerése.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
Újabb módszertanok kipróbálása.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Az aktuális tankönyvek és NAT ismerete.
Knausz Imre: A múlt kútjának tükre. Miskolci Egyetemi Kiadó, 2015. ISBN 9786155216862
Kaposi József: Közelítések a történelemtanítás elméletében és gyakorlatában. PPKE BTK, 2020. ISBN 978-615-5224-90-4
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Knausz Imre: Az évszázakon innen és túl…. Megújuló történelemtanítás. Műszaki Könyvkiadó 2001. ISBN 9631628078
Knausz Imre: A tanítás mestersége. Miskolc, 2001. ISBN 9638323280
Gloviczki Zoltán: A holnapután iskolája - Felkészülés az emberi jövőre. Open Books, 2024. ISBN 9789635725069
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A tanulási képesség fejlesztése az újabb eszközök révén
Felfedezés, kutatás kipróbálása.
Páros- és csapatmunkában folyó együttműködés fejlesztése.