Tantárgy adatlapja
A kurzus célja a hallgatók megismertetése a pedagógiai paradigmaváltásokkal, a reformpedagógia szakaszaival, az alternatív pedagógiai irányzatok legfontosabb jellemzőivel és képviselőivel. Betekintést nyújt a többségi iskolában is megjelenő, a reformpedagógiából eredeztethető változásokba, valamint a magyar reformpedagógiai törekvésekbe. Az ismeretanyag bővítése mellett a kurzus olyan pedagógusi képességek fontosságának bemutatására is lehetőség nyújt, mint a nyitottság, az újítások iránti fogékonyság, a rugalmasság. Az alternatív pedagógiai irányzatok megismerése során a hallgatók pedagógiai-módszertani repertoárja is bővül. |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: • Czike Bernadett: A pedagógusszerep változása, Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 2006. • Bodonyi Edit: Modern alternatív iskolák, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, é.n. • Pukánszky Béla - Németh András: Neveléstörténet, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1 996. (X. fejezet) |