Tantárgy adatlapja
Az angol nyelv- és stílusgyakorlat
tárgykörű, négy egymásra épülő elemből álló tantárgycsoport célja, hogy az
idegennyelvi készségfejlesztés során a tanuló elérje és áthidalja a
középhaladó és a haladó tudásszint közötti küszöböt, és ezáltal képessé
váljon a haladó nyelvtudást igénylő országismereti, valamint módszertani
kurzusok hallgatására. A stílusgyakorlat-szemináriumok nem nyelvtanközpontú,
sokkal inkább kommunikáció-központú foglalkozások, de lehetőség szerint
egyenlő hangsúly helyeződik a négy alapvető nyelvi készség, a beszéd, az
írás, a hallás utáni szövegértés és az olvasás fejlesztésére. A számonkérés
alapja: két témazáró teszt, random szódolgozatok, rendszeres írásbeli házi
feladatok, órai részvétel. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Christine Latham-Koenig, Clive Oxenden, Mike Boyle: English File third
edition Intemediate Plus Student's Book with iTutor and Online Skills, Oxford
University Press, 2014. ISBN: 978-0-19-455829-7 Christine Latham-Koenig, Clive Oxenden, Mike Boyle: English File third
edition Intemediate Plus Workbook with Key, Oxford University Press, 2014.
ISBN: 978-0-19-455811-2 |
Azoknak az előírt szakmai
kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a)
tudása - Idegen nyelvi
műveltségi területen magas szintű (C1) idegen nyelvi kompetenciákkal
rendelkezik. - Megismeri a tanulmányozott célnyelv
kultúráját, történelmét, irodalmát. b)
képességei - Elkötelezett a különböző kultúrák
megbecsülése iránt, törekszik az együttműködésre, kölcsönösségre,
asszertivitásra, segítő kommunikációra. - Képes a tanulmányozott nyelv tanítására,
színvonalas, példaadó idegennyelvi kommunikációra. |