Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Arculatelmélet és reputációmenedzsment
Tárgy kódja: BBLKM20200
Óraszám: N: 0/0/0, L: 10/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Ujvári Hedvig
Tárgyleírás:

 

A kurzus megismerteti a hallgatókat az arculat és a hírnévmenedzsment, a Public relations speciális részterületeinek legfontosabb fogalmaival, úgy mint magával a hírnévvel, ill. annak legfontosabb pszichológiai tudományterületről származó kategóriájával, az imázzsal. A kurzus az arculatra úgy tekint, mint a szervezet mindennemű imázs minősítő tevékenységére. Tárgyalja a hírnév összetevőit, egymásra gyakorolt hatásukat, áttekinti a hírnév vagyonként történő értelmezésének törekvéseit. A hallgatók megtanulják a hírnévhányados alkotóelemeit, jellemzőit, az imázs típusait, csoportosítását. Központi eleme a kurzusnak a hírnév-imázs-arculat különbségeinek tisztázása, a fogalmak egymáshoz való viszonyának értelmezése. Gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogyan szükséges gondoskodni a szervezet hírnevéről, miként vesznek részt a reputáció menedzselésében az arculat tartalmi és formai elemei, ill. milyen stratégiai összefüggései vannak a hírnévmenedzsmentnek. A tanegység olyan szemléletet igyekszik a hallgatókban kialakítani, amely vagyonként tekint a hírnévre, és rendelkezik azokkal a kompetenciákkal, amelyek szükségesek a szervezet hírnevének megőrzéséhez. Központi eleme a kurzusnak a hírnévmérés legújabb módszereinek megismerése.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

style="font-size:11.0pt;color:windowtext">NYÁRÁDI Gáborné – SZELES Péter, Public Relation I., Budapest, Perfekt, 2005, 209-317., ISBN 9633945925

SZELES Péter, A hírnév ereje, Budapest, Alapítvány a public relations fejlesztéséért, 2001, 15-126., ISBN 9638537973

SÓS Péter J., Minennapi PR-ünk, Budapest,  B. Swan Partners, 2011, 7-68., ISBN 9630822381

SZELES Péter, Hírnévmenedzsment, Budapest, Révai Digitális Kiadó, 2013, 13-94, 173-283., ISBN 978963239093-2

Ajánlott irodalom:

RIES, Al – RIES Laura, A PR tündöklése és bukása, Budapest, Geopress Zrt., 2005, 93-186., ISBN 9639508063

WILCOX, Dennis L. – CAMERON, Glen T., Public Realtions: Strategies and Tactics, Allyn & Bacon, 9th. Edition, 2009, ISBN 020558148

MÓRICZ Éva, Reklámpszichológia, Budapest, BKE, 1999, 67-84., ISBN 9635032218

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BALT-AKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt