Tantárgy adatlapja
A kurzus megismerteti a hallgatókat az arculat és a hírnévmenedzsment, a Public relations speciális részterületeinek legfontosabb fogalmaival, úgy mint magával a hírnévvel, ill. annak legfontosabb pszichológiai tudományterületről származó kategóriájával, az imázzsal. A kurzus az arculatra úgy tekint, mint a szervezet mindennemű imázs minősítő tevékenységére. Tárgyalja a hírnév összetevőit, egymásra gyakorolt hatásukat, áttekinti a hírnév vagyonként történő értelmezésének törekvéseit. A hallgatók megtanulják a hírnévhányados alkotóelemeit, jellemzőit, az imázs típusait, csoportosítását. Központi eleme a kurzusnak a hírnév-imázs-arculat különbségeinek tisztázása, a fogalmak egymáshoz való viszonyának értelmezése. Gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogyan szükséges gondoskodni a szervezet hírnevéről, miként vesznek részt a reputáció menedzselésében az arculat tartalmi és formai elemei, ill. milyen stratégiai összefüggései vannak a hírnévmenedzsmentnek. A tanegység olyan szemléletet igyekszik a hallgatókban kialakítani, amely vagyonként tekint a hírnévre, és rendelkezik azokkal a kompetenciákkal, amelyek szükségesek a szervezet hírnevének megőrzéséhez. Központi eleme a kurzusnak a hírnévmérés legújabb módszereinek megismerése.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
NYÁRÁDI Gáborné – SZELES Péter, Public Relation I., Budapest, Perfekt, 2005. 209-317. ISBN 9633945925
SZELES Péter, A hírnév ereje, Budapest, Alapítvány a public relations fejlesztéséért, 2001. 15-126., ISBN 9638537973
SÓS Péter J., Minennapi PR-ünk, Budapest, B. Swan Partners, 2011. 7-68., ISBN 9630822381
SZELES Péter, Hírnévmenedzsment, Budapest, Révai Digitális Kiadó, 2013. 13-94, 173-283. ISBN 978963239093-2
="cs5CC07D4">Ajánlott irodalom:
RIES, Al – RIES Laura, A PR tündöklése és bukása, Budapest, Geopress Zrt., 2005, 93-186. ISBN 9639508063
WILCOX, Dennis L. – CAMERON, Glen T., Public Realtions: Strategies and Tactics, Allyn & Bacon, 9th. Edition, 2009. ISBN 020558148
MÓRICZ Éva, Reklámpszichológia, Budapest, BKE, 1999. 67-84., ISBN 9635032218