Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Az angol nyelvpedagógia fő kérdései
Tárgy kódja: BMNAO10000M
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 5
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Sárdi Csilla
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A tantárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat az angol nyelvoktatás elméleti kontextusával az angol nyelvpedagógia időszerű kérdéseit véve alapul.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

A nyelvelsajátítással és nyelvtanulással kapcsolatos elméleti és kutatási eredmények figyelembe vételével vizsgálja a lehetséges nyelvpedagógiai válaszokat. Emellett az angol nyelv használata és a társadalomban betöltött funkciói szempontjából is tárgyalja a releváns nyelvpedagógiai megfontolásokat és megoldásokat. Kiindulási pontként megvizsgáljuk az angol nyelv világban betöltött szerepét és az ehhez kapcsolódó különböző nyelvtanulással és nyelvtanítással kapcsolatos elvárásokat, célokat, nyelvpedagógiai megfontolásokat. Megtárgyaljuk, hogy milyen időszerű lehetőségek léteznek az angol nyelvoktatásban a tervezés, az osztálytermi oktatás és az értékelés tekintetében a poszt-kommunikatív nyelvoktatási megközelítés keretein belül úgy, hogy támaszkodunk a korábban kialakított megközelítések és módszerek vívmányaira is. Kiemelt figyelmet kapnak a feladatközpontú nyelvtanítás, a tartalomalapú nyelvtanítás, a szókincsalapú nyelvtanítás alapelvei és nyelvpedagógiai megoldásai. A fenti kontextusokban vizsgáljuk az angol nyelvoktató helyét, szerepét, feladatait, a munkája felé támasztott elvárásokat beleértve a külső és belső programértékelést is, valamint folyamatos szakmai fejlődése, továbbképzése lehetőségeit.

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

-

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Harmer, J. (2016). The Practice of English Language Teaching. (5th ed.). Pearson ELT. ISBN-10: 1447980255

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Coyle D., Hood, P. and Marsh, D. (2007). Content and Language Integrated Learning. Cambridge University Press. ISBN 0521112982

Ellis, R., Skehan, P., Li, S., Shintani, N. and Lambert, C. (2020). Task -Based Language Tea¬ching: Theory and Practice. Cambridge University Press. ISBN 978-1-108-71389-4

Kumaravadivelu, B. (2004). Understanding Language Teaching: From Method to Postmethod. Routledge. ISBN 9780805856767

Lewis, M. (2008). Implementing the Lexical Approach: Putting Theory into Practice. London: Heinle. ISBN 1899396608

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A tantárgy megismertet a nyelvtanulással és a nyelvelsajátítással kapcsolatos legfrissebb alkalmazott nyelvészeti kutatások eredményeivel és a nyelvtanulás és a nyelvtanítás elterjedt módszertani megközelítéseivel. Képessé tesz a tanulás és a tanítás kritikai és vizsgálódó megközelítéseinek alkalmazására. Elősegíti az osztálytermi eljárások alkalmazását különböző képességű, érdeklődésű, korosztályú tanulók esetében.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

angol nyelvoktató BMNB-XANYO mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 2 félév BTK
szechenyi-img-alt