Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Az angol nyelvtudás mérése a tanórán és a nyelvvizsgán
Tárgy kódja: BMNAO15000M
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Reményi Andrea Ágnes
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

E tárgy célja az angoltanár-szakos hallgatók idegennyelv-mérési és értékelési tudásának és tudatosságának (assessment literacy) fejlesztése, a kis tétű, osztálytermi és a nagy tétű, nyelvvizsga-rendszerű mérés/értékelés területén egyaránt (az előbbi hangsúlyozásával).

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

Az idegennyelvi mérés és értékelés alapelveinek áttekintése, gyakorlati feladatokba ágyazva

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

Konkrét mérési és értékelési eszközök használatát, tervezését és kivitelezését is áttekintjük  (szóbeli és írásbeli tanári javítási technikák, a Közös Európai Referenciakeret készségszintű használata feladatokon keresztül, ön- és társjavítási technikák, tesztfejlesztési és tesztértékelési módszerek, stb.). Közösen értékelünk néhány írásbeli és szóbeli vizsgaszöveget, megismerkedünk néhány hazai nyelvvizsgarendszerrel, és feladatokat készítünk a vizsgafelkészítés számára. A résztvevők mindegyike hoz egy-egy nyelvi tesztet, melyet közösen fejlesztünk tovább. A kurzust fókuszcsoportos megbeszélés indítja és zárja.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Council of Europe (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press. – részletek

Council of Europe (2018). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment: Companion volume with new descriptors. Strasbourg: Council of Europe. – részletek

Hughes, A. (2002). Testing for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press. 2. kiadás. – egyes fejezetek

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kontra, E.H. – J. Kormos (2007). An introduction to language testing for teachers of English. Budapest: Okker Kiadó.

Válogatott szakcikkek a kurzus honlapján

Válogatott értékelési és tesztfeladatok a kurzus honlapján

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A kurzus megismertet a nyelvtudás mérésével és értékelésével kapcsolatos kutatások legfontosabb eredményeivel, a Közös Európai Keretrendszer elfogadott szintleírásaival, a nyelvi mérés és vizsgáztatás alapelveivel. A hallgatók gyakorolják a nyelvtudás méréséhez kapcsolódó feladatok ellátását, mérőeszközök előállítását és értékelését az egyes nyelvi készségek területén, illetve a fejlesztő értékelés eljárásainak alkalmazását.

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

angol nyelvoktató BMNB-XANYO mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 2 félév BTK
szechenyi-img-alt