Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A tantárgy „Az angol szakmai nyelv oktatása” tárgy keretein belül az 1. félévben megszerzett ismeretekre épít. Célja az ismeretek elmélyítése és gyakorlati alkalmazása két szempontból: (1) írott és szóbeli angol szakmai nyelvváltozatok vizsgálata nyelvpedagógiai célokból, (2) egy üzleti angol kurzus tervezése, tanítása és értékelése.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
-
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A félév első felében a szakmai nyelvváltozatok kategorizálása és jellemzőiknek számba vétele történik a műfaj, a regiszter és a stílus szempontjából. A hallgatók megismerkednek a zsáner- és a regiszterelemzés módszereivel, eredményeivel, és a korpuszelemzés nyelvpedagógiai szempontú felhasználhatóságával. A félév második felében a megszerzett ismeretek gyakorlati alkalmazására kerül sor egy konkrétan meghatározott célcsoport számára készítendő mini üzleti angol kurzus tantervének, tanóráinak és tananyagainak kidolgozása és tanítása, majd kiértékelése segítségével.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)
Biber, D. and Conrad, S. (2019). Register, Genre, and Style. Cambridge: Cambridge University Press. (2nd edition).
Chan, C. S. C. and Frendo, E. (Eds.) (2014). New ways in teaching Business English. Alexandria, Virginia: TESOL International Association.
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Bhatia, V. K. (2008). ”Genre analysis, ESP and professional practice.” English for Specific Purposes, 27 (2), pp. 161-174.
Kurtán, Zs. (2003). Szakmai nyelvhasználat. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Willis, D. and Willis, J. (2007). Doing task-based teaching. Oxford: Oxford University Press.
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
Tárgyalja a tantervkészítés elméleti és gyakorlati megközelítését, a külső és belső programértékelés elméletét és gyakorlatát. Megismertet a nyelvtudás méréséhez kapcsolódó feladatok ellátásával, mérőeszközök előállításával és értékelésével az egyes nyelvi készségek területén, illetve a fejlesztő értékelés eljárásainak alkalmazásával. Bemutatja a tanterv értékelésének módjait, illetve saját tanítási célok integrálásának lehetőségét meglévő tantervekhez.