Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Az angol szakmai nyelv oktatása
Tárgy kódja: BMNAO70170M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Sárdi Csilla
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A tantárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat az angol szakmai nyelv oktatásához szükséges ismeretekkel, kérdésekkel és problémakörökkel, betekintést nyújtson a szakmai nyelv tanításához kapcsolódó oktatói feladatokba, és felkészülést biztosítson ezek hatékony teljesítésére.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

-

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

A tantárgy elhelyezi az angol szakmai nyelv oktatását egyrészt az angol nyelvtanulás és nyelvtanítás tágabb kontextusa, másrészt az angol nyelvnek a világban betöltött szerepe szempontjából. Osztályozza a szakmai nyelvváltozatokat és azok oktatását, és számba veszi az általános és a szakmai angol nyelv oktatása közti különbségeket, átfedéseket és az ezekből adódó kihívásokat. Megismerteti a hallgatókat az angol szaknyelvi kurzusok tervezésének elemeivel: (1) a szükségletfelmérés céljaival, technikáival és az eredmények elemzésének módjával, (2) a kurzusok célkitűzéseinek meghatározásával, a tanmenet lehetséges felépítési módjaival és a tartalom meghatározásával, (3) a vonatkozó szakmódszertani kérdésekkel és tanítási technikákkal, (4) a tananyagok kiválasztásának, értékelésének, adaptációjának, fejlesztésének lehetséges módjával, és (5) a tanulók, valamint a szaknyelvi kurzus értékelésének kérdéskörével.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Anthony, L. (2018). Introducing English for specific purposes. New York: Routledge.

Frendo, E. (2005). How to teach Business English. Harlow: Pearson Longman Press.

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Basturkmen, H. (2010). Developing courses in English for specific purposes. New York: Palgrave MacMillan. (Part II: Case studies in ESP course development)

Crystal, D. (2003). English as a global language. Cambridge: Cambridge University Press. (2nd edition).

Sárdi, Cs. (2002). English language needs and course design. Székesfehérvár: Kodolányi János Főiskola

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

Megismertet a szükségletfelmérésen alapuló kurzustervezés alapelveivel, megközelítési módjaival és szempontrendszerével. Bemutatja a nyelvtanulás és a nyelvtanítás elterjedt módszertani megközelítéseit, különös tekintettel a szakmai nyelvhasználat tanulására és tanítására vonatkozóan. Megismertet szakmai angol nyelvkönyvekkel és kisegítő tananyagokkal. Megismertet az osztálytermi értékelés és a nyelvvizsgáztatás alapelveivel.

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

angol nyelvoktató BMNB-XANYO mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 2 félév BTK
szechenyi-img-alt