Tantárgy adatlapja
Ennek a gyakorlatorientált
szemináriumnak az a célja, hogy bevezesse a hallgatókat az angol mint idegen
nyelv tanításának és tanulásának alapjaiba: mit, hogyan és miért csinálunk.
Megtanít a feladattervezésre és a négy nyelvi alapkészség (beszéd, beszédértés,
olvasási értés, írás) fejlesztésére. Megbeszéljük, hogyan kell megszervezni
az órát, hogyan kell óramegfigyelést végezni, stb. – mindezt feladattervezés,
társtanítás/mikrotanítás, egy iskolai óra megfigyelése, oktatói
feladatbemutatás és egy pár szakcikk segítségével. Ezekre a tapasztalatokra
megbeszélések során reflektálunk. A hallgatók vegyenek részt aktívan a
megbeszélésekben, olvassák el a hat kiadott szakcikket és oldják meg a róluk
szóló három tesztet, tervezzenek meg és adjanak be öt feladatot és az egyik
ilyen 20 perces feladatot társtanítás során mutassák be. Az értékelés alapja
az órákon való részvétel és aktivitás, a házi feladatok a tesztek elvégzése
és a társtanítás. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Harmer,
Jeremy (2006): Intensive reading.
In Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings
in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a
foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 115-116. Littlejohn, Andrew (2006): Motivation: Where does it
come from? Where does it go? Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of
English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 82-85. Marks, Jonathan (2006): Listening in. In Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of
articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba:
PPKE, pp. 102-104. Prodromou, Luke (2006): How to be a boring teacher.
In Somogyi-Tóth, Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of
articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba:
PPKE, pp. 49-51. Seow, Anthony (2006): The writing process and process writing. In Somogyi-Tóth Katalin
(ed.): Readings in methodology: A
collection of articles on the teaching of English as a foreign language.
Piliscsaba: PPKE, pp. 125-128. Spencer, David – David Vaughan (2006): TAB or ‘Why
don’t my teenagers speak
English?’ In Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings
in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a
foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 113-114. |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - a tanulás
különböző formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi
vonatkozásban, - a tanulói
tudás különböző formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és
képességek fejlődési törvényszerűségeinek ismerete, b) képességei - képes a tanulókat szakszerűen megfigyelni és
tapasztalatait szöveges vagy számszerű formában rögzíteni - képes
tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók
számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók
megválasztására, - képes a
rendelkezésre álló taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe
szervezni, új eszközöket tervezni, - képes a tanulásszervezési eljárások és tanítási
módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet
kialakítása érdekében, - képes a tanórai munka
hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének
felkeltésére és fenntartására. |