Tantárgy adatlapja
Ennek a gyakorlatorientált szemináriumnak az a célja, hogy bevezesse a hallgatókat az angol mint idegen nyelv tanításának és tanulásának alapjaiba: mit, hogyan és miért csinálunk. Megtanít a feladattervezésre és a négy nyelvi alapkészség (beszéd, beszédértés, olvasási értés, írás) fejlesztésére. Megbeszéljük, hogyan kell megszervezni egy feladatot, hogyan kell óramegfigyelést végezni, stb. – mindezt feladattervezés, társtanítás/mikrotanítás, egy iskolai óra megfigyelése, oktatói feladatbemutatás és a szakirodalom segítségével. Ezekre a tapasztalatokra megbeszélések során reflektálunk. A hallgatók vegyenek részt aktívan a megbeszélésekben, olvassák el a hat kiadott szakcikket és oldják meg a róluk szóló három tesztet, tervezzenek meg és adjanak be két feladatot és az egyik ilyen 10 perces feladatot társtanítás során mutassák be. Az értékelés alapja az órákon való részvétel és aktivitás, a házi feladatok elvégzése és a társtanítás. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Scrivener, Jim (2011): Learning teaching. 3rd edition. Macmillan. Somogyi-Tóth, Katalin (ed.) (2006): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE. Ajánlott irodalom:
tyle="font-family:Calibri;line-height:115%;margin-left:76px;text-align:justify;text-indent:-56pt;">Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles. (3rd ed). US: Pearson Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5th ed). UK: Pearson Longman. Chapelle, C. A. (ed.) (2020). The Concise Encyclopedia of Applied Linguistics. Wiley Blackwell. Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching: a Description and Analysis. (3rd ed.) Cambridge: CUP Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - a tanulás külö nböző formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban, - a tanulói tudás különböző formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlődési törvényszerűségeinek ismerete, b) képességei - képes a tanulókat szakszerűen megfigyelni és tapasztalatait szöveges vagy számszerű formában rögzíteni - képes tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására, - képes a rendelkezésre álló taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe szervezni, új eszközöket tervezni, - képes a tanulásszervezési eljá
n>rások és tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakítása érdekében, - képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének felkeltésére és fenntartására. |