Tantárgy adatlapja
Ez a kurzus a Módszertan 1 során
megkezdett munka folytatása, mely az óratervezésre, a nyelvtantanításra, a
tankönyvértékelésre és a teszttervezésre koncentrál, a pedagógiai (nyelvi,
társas, tartalmi, stb.) célok és alapelvek figyelembevételével. Órákat és
órai teszteket tervezünk és hasonlítunk össze, tankönyveket, szótárakat,
gyakorlókönyveket elemzünk, információkat gyűjtünk nyelvvizsgákról. Figyelmet
kap még a nyelvtantanítás és az integrált készségek. A hallgatók vegyenek részt aktívan a
megbeszéléseken, gyűjtsenek információt tankönyvcsaládokról, szótárakról és
nyelvvizsgákról, egy tankönyvről tartsanak értékelő prezentációt, gyűjtsenek
példákat a különféle óratervekről, tervezzenek meg egy nyelvtanórát (új
nyelvtan tanítása és gyakorlás) és két nyelvi tesztet, értékeljék egy másik
hallgató ilyen munkáját, és olvassák el a kiadott olvasmányokat. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Harmer, Jeremy (2006): How to use textbooks? In
Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in
methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign
language. Piliscsaba: PPKE, pp. 224-226. Heaton, J.B. (2006): Continuous assessment. In Somogyi -Tóth Katalin (ed.): Readings in
methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign
language. Piliscsaba: PPKE, pp. 205-208. Prodromou, Luke (2006): The backwash effect. In Somogyi-Tóth
Katalin (ed.): Readings in methodology:
A collection of articles on the teaching of English as a foreign language.
Piliscsaba: PPKE, pp. 209-213. Scrivener, Jim (2005): Learning teaching. 2nd
edition. Macmillan. Thornbury, Scott (2006): Why teach grammar? In
Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in
methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign
language. Piliscsaba: PPKE, pp. 129-138. Thornbury, Scott (2006): How to deal with grammar
errors? In Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings
in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a
foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 200-204. Thornbury, Scott (2006): Lesson art and design. In
Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in
methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign
language. Piliscsaba: PPKE, pp. 219-223. |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - a tanulás különböző formáinak
ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban, - a tanulói tudás különböző
formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek
fejlődési törvényszerűségeinek ismerete, b) képességei - képes tanítási programok,
tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok,
taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására, - képes a rendelkezésre álló
taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe szervezni, új
eszközöket tervezni, - képes a tanulásszervezési
eljárások és tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony
tanulási környezet kialakítása érdekében, - képes a tanórai munka hatékony, lendületes
irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének felkeltésére és
fenntartására -- képes különböző értékelési eljárások alkalmazására |