Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Az angoltanítás módszertana 2.
Tárgy kódja: BMNAT01200M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Reményi Andrea Ágnes
Tárgyleírás:

Ez a kurzus a Módszertan 1 során megkezdett munka folytatása, mely az óratervezésre, a nyelvtantanításra, a tankönyvértékelésre és a teszttervezésre koncentrál, a pedagógiai (nyelvi, társas, tartalmi, stb.) célok és alapelvek figyelembevételével. Órákat és órai teszteket tervezünk és hasonlítunk össze, tankönyveket, szótárakat, gyakorlókönyveket elemzünk, információkat gyűjtünk nyelvvizsgákról. Figyelmet kap még a nyelvtantanítás és az integrált készségek.

A hallgatók vegyenek részt aktívan a megbeszéléseken, gyűjtsenek információt tankönyvcsaládokról, szótárakról és nyelvvizsgákról, egy tankönyvről tartsanak értékelő prezentációt, gyűjtsenek példákat a különféle óratervekről, tervezzenek meg egy nyelvtanórát (új nyelvtan tanítása és gyakorlás) és két nyelvi tesztet, értékeljék egy másik hallgató ilyen munkáját, és olvassák el a kiadott olvasmányokat.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Harmer, Jeremy (2006): How to use textbooks? In Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 224-226.

Heaton, J.B. (2006): Continuous assessment. In Somogyi

-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 205-208.

Prodromou, Luke (2006): The backwash effect. In Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 209-213.

Scrivener, Jim (2005): Learning teaching. 2nd edition. Macmillan.

Thornbury, Scott (2006): Why teach grammar? In Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 129-138.

Thornbury, Scott (2006): How to deal with grammar errors? In Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 200-204.

Thornbury, Scott (2006): Lesson art and design. In Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE, pp. 219-223.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)  

tudása

- a tanulás különböző formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban,

- a tanulói tudás különböző formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlődési törvényszerűségeinek ismerete,

b)   képességei

- képes tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására,

- képes a rendelkezésre álló taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe szervezni, új eszközöket tervezni,

- képes a tanulásszervezési eljárások és tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakítása érdekében,

- képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének felkeltésére és fenntartására

-- képes különböző értékelési eljárások alkalmazására

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

osztatlan tanári képzés BONP-XTA12 osztatlan képzés Nappali magyar 12 félév BTK
osztatlan tanári képzés BONP-XTA10 osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév BTK
osztatlan tanári képzés BONP-XTA11 osztatlan képzés Nappali magyar 11 félév BTK
tanító BANP-VTI alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 8 félév BTK
tanító [nemzetiségi tanító (német)] BANP-XTNN alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 8 félév BTK
szechenyi-img-alt