Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Az angoltanítás módszertana 2. (Nyelvi rendszerek tanítása)
Tárgy kódja: BONAT32200
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Reményi Andrea Ágnes
Tárgyleírás:

Ez a kurzus a Módszertan 1 során megkezdett munka folytatása, mely az óratervezésre, a nyelvi rendszerek tantanításra, a tankönyvértékelésre és a nyelvtanulók értékelésére koncentrál, a pedagógiai (nyelvi, társas, tartalmi, stb.) célok és alapelvek figyelembevételével. Órákat és órai teszteket tervezünk és hasonlítunk össze, tankönyveket, szótárakat, gyakorlókönyveket elemzünk, információkat gyűjtünk nyelvvizsgákról. Figyelmet kap még a nyelvtantanítás és az integrált készségek.

A hallgatók vegyenek részt aktívan a megbeszéléseken, gyűjtsenek információt tankönyvcsaládokról, szótárakról és nyelvvizsgákról, egy tankönyvcsaládról tartsanak értékelő prezentációt, gyűjtsenek példákat a különféle óratervekről, kis csoportokban tervezzenek meg egy angol nyelvórát és társtanítás keretei között tanítsák le annak egy részét, olvassák el a kiadott olvasmányokat és írjanak két órai tesztet.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Scrivener, Jim (2011): Learning teaching. 3rd edition. Macmillan.

Somogy

i-Tóth Katalin (ed.) (2006): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE.

Ajánlott irodalom:

Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles. (3rd ed). US: Pearson

Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5th ed). UK: Pearson Longman.

Chapelle, C. A. (ed.) (2020). The Concise Encyclopedia of Applied Linguistics. Wiley Blackwell.

Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching: a Description and Analysis. (3rd ed.)  Cambridge: CUP

Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

- a tanulás künbö formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban,

- a tanulói tudás künbö formáinak, szervezőnek, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlősi törvényszerűgeinek ismerete,

b)    képességei

- képes tanísi programok, tanulási egységek, tanísi ók tervezére, a tanulók szára szükséges tananyagok, taneszkök, információforrások, tudáshordozók megválasztára,

- képes a rendelkezésre álló taneszköket saját munkában felhasználni, rendszerbe szervezni, új eszköket tervezni,

- képes a tanulásszervezési eljások és tanísi módszerek széles skát alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakísa érdekében,

- képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányíra, a tanulók figyelmének, érdeklőnek felkeltére és fenntartára

-- képes künbö értékelési eljások alkalmazára

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

osztatlan tanári képzés BONP-XTAN osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév BTK
szechenyi-img-alt