Tantárgy adatlapja
Ez a kurzus a Módszertan 1 során megkezdett munka folytatása, mely az óratervezésre, a nyelvi rendszerek tantanításra, a tankönyvértékelésre és a nyelvtanulók értékelésére koncentrál, a pedagógiai (nyelvi, társas, tartalmi, stb.) célok és alapelvek figyelembevételével. Órákat és órai teszteket tervezünk és hasonlítunk össze, tankönyveket, szótárakat, gyakorlókönyveket elemzünk, információkat gyűjtünk nyelvvizsgákról. Figyelmet kap még a nyelvtantanítás és az integrált készségek. A hallgatók vegyenek részt aktívan a megbeszéléseken, gyűjtsenek információt tankönyvcsaládokról, szótárakról és nyelvvizsgákról, egy tankönyvcsaládról tartsanak értékelő prezentációt, gyűjtsenek példákat a különféle óratervekről, kis csoportokban tervezzenek meg egy angol nyelvórát és társtanítás keretei között tanítsák le annak egy részét, olvassák el a kiadott olvasmányokat és írjanak két órai tesztet. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Scrivener, Jim (2011): Learning teaching. 3rd edition. Macmillan. Somogy i-Tóth Katalin (ed.) (2006): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE. Ajánlott irodalom: Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles. (3rd ed). US: Pearson Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching. (5th ed). UK: Pearson Longman. Chapelle, C. A. (ed.) (2020). The Concise Encyclopedia of Applied Linguistics. Wiley Blackwell. Richards, J.C. and Rodgers, T.S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching: a Description and Analysis. (3rd ed.) Cambridge: CUP Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - a tanulás különböző formáinak ismerete mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban, - a tanulói tudás különböző formáinak, szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlődési törvényszerűségeinek ismerete, b) képességei - képes tanítási programok, tanulási egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok, taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására, - képes a rendelkezésre álló taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe szervezni, új eszközöket tervezni, - képes a tanulásszervezési eljárások és tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet kialakítása érdekében, - képes a tanórai munka hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének felkeltésére és fenntartására -- képes különböző értékelési eljárások alkalmazására |