Tantárgy adatlapja
Ennek az utolsó, „haladó szintű”
módszertan-szemináriumnak kettős a célja: 1. a tanárjelöltek támogatása
iskolai gyakorlatuk során, 2. a tanári portfóliójuk összeállításának
segítése. A hallgatók vegyenek részt aktívan az iskolai gyakorlatukból
származó problémáik megbeszélésében, és prezentáció során mutassanak be egy,
a gyakorlatukhoz kötődő projektet. Az értékelés alapja a kurzus látogatása,
aktív részvétel, és a prezentáció. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Plevin, Rob (2009): Magic classroom management. Online: www.timesaversforteachers.com/bonus/magiccm.pdf Somogyi-Tóth Katalin (ed.): Readings in methodology: A collection of articles on the teaching of
English as a foreign language. Piliscsaba: PPKE. |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - a tanulás különböző formáinak ismerete
mind általános, mind pedig konkrét szaktárgyi vonatkozásban, - a tanulói tudás különböző formáinak,
szerveződésének, a fogalomrendszerek, készségek és képességek fejlődési
törvényszerűségeinek ismerete, b) képességei - képes tanítási programok, tanulási
egységek, tanítási órák tervezésére, a tanulók számára szükséges tananyagok,
taneszközök, információforrások, tudáshordozók megválasztására, - képes a rendelkezésre álló
taneszközöket saját munkájában felhasználni, rendszerbe szervezni, új
eszközöket tervezni, - képes a tanulásszervezési eljárások és
tanítási módszerek széles skáláját alkalmazni a hatékony tanulási környezet
kialakítása érdekében, - képes a tanórai munka
hatékony, lendületes irányítására, a tanulók figyelmének, érdeklődésének
felkeltésére és fenntartására - képes megtartani iskolai
tanórákat |