Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
Ez a kurzus a Módszertan 1 során megkezdett munka folytatása, amely első sorban a nyelvi rendszerek (nyelvtan, szókincs) tanítására fókuszál, ezt kiegészítve óratervezéssel, tankönyvértékeléssel, tananyag tervezéssel a pedagógiai célok és alapelvek figyelembevételével.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
-
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
Órai feladatokat értékelünk és tervezünk, nyelvórákat tervezünk, tankönyveket, szótárakat, gyakorlókönyveket elemzünk. Figyelmet kap még a nyelvi rendszerek és készségek integrált tanítása is.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Scrivener, J. (2011). Learning teaching: A guidebook for English language teachers. (3rd ed.) Oxford: Macmillan. (Fejezetek: 1, 2, 3, 4, 9, 10) ISBN 9780230729841
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Celce-Murcia, M., Brinton, D. M., Goodwin, J. M., Griner, B. (2010). Teaching pronunciation: A course book and reference guide. (2nd ed.) Cambridge University Press. ISBN 9780521729765
Celce-Murcia, M. and Larsen-Freeman, D. (1999). The grammar book: An ESL/EFL teacher’s course. (2nd ed.). Heinle and Heinle. ISBN 0-8384-4725-2
Nation, I.S.P. (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge University Press. ISBN 0521804981
Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. Cambridge University Press. (Fejezetek: 3, 4, 5, 6, 7, 15, 17)ISBN 978-0-521-44994-6
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A kurzus megismerteti a hallgatókat a nyelvtanulás és a nyelvtanítás elterjedt módszertani megközelítéseivel, a nyelvi rendszerek tanítására fókuszálva. Különböző módszereket és technikákat tanulnak és próbálnak ki a szókincs és a nyelvtan tanítására. Megismerkednek a nyelvkönyvek és kisegítő tananyagok értékelésének szempontjaival, valamint a tananyagtervezés alapelveivel. Az értékelő prezentáció az angol nyelvű szakmai kommunikáció képességének fejlesztését szolgálja.