Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A szeminárium témái lehetőséget kínálnak arra, hogy alaposan megvizsgálják az örmény tanulmányok egy konkrét témáját, és kapcsolatba lépjenek a történelem, a múzeum, az antropológia és az irodalom kutatóival. A 2020 tavaszán meghirdetett szeminárium, az „Identitás képekben: Karabakh mozgalom” (1988–1990) és az identitásváltozások Örményországban, példaként szolgál a későbbi szemináriumok számára.
A tantárgy célja a Karabakh-mozgalom / örmény forradalom főbb sajátosságainak bemutatása. A mozgalom képei, zászlói és poszterei megmutatják, hogy a válság idején sokkal gyorsabbá vált az identitásváltozás. A tanfolyam hangsúlyosan bemutatja azokat a jelképeket, amely ezekben az években a forradalmi fejlemények eszközévé váltak a múlt és jelen újraértékelésének folyamatában.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
A diákok megismerkednek a világtörténelem fő összetevőivel és vonatkozásaival. Megismerik a korai emberi társadalmak fejlődésének összehasonlítását és szembeállítását szerte a világon.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
Prezentációs készség, tudományos íráskészség, tudományos szövegek kritikai elemzése.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Marutyan, Harutyun: Iconography of Armenian Identity. Volume 1: The Memory of Genocide and the Karabagh Movement. Yerevan: “Gitutyun” Publishing House, 2009.
Marutyan, Harutyun: “Iconography of Historical Memory and Armenian National Identity at the end of the 1980-s.” In Representations on the Margins of Europe. Politics and Identities in the Baltic and South Caucasian States, edited by Tsypylma Darieva and Wolfgang Kaschuba, 89-113. Frankfurt/New York: Campus Verlag, 2007.
Abrahamian, Levon: Armenian Identity in a Changing World. Costa-Mesa, CA (USA): Mazda Publishers, 2006.
Goldstone, Jack A: “Toward a Fourth Generation of Revolutionary Theory.” Annual Review of Political Science 4 (2001): 139-187.
Masih, Joseph R: Armenia at the Crossroads. Amsterdam: Overseas Publishers Association, 1999.
Malkasian, Mark: “Gha-ra-bagh!” The Emergence of the National Democratic Movement in Armenia. Detroit: Wayne University Press, 1996.
Suny, Ronald Grigor: Looking Toward Ararat: Armenia in Modern History. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 1993.
Suny, Ronald Grigor: The Revenge of the Past: Nationalism, Revolution and the Collapse of the Soviet Union. Stanford, CA: Stanford University Press, 1993.
Abrahamian, Levon: “Chaos and Cosmos in the Structure of Mass Popular Demonstrations.” Soviet Anthropology & Archeology 29: 2 (1990): 70-86.
Abrahamian, Levon: “Archaic Ritual and Theater: From the Ceremonial Glade to the Theater Square.” Soviet Anthropology & Archeology 29: 2 (1990): 45-69.
Abrahamian, Levon: “The Karabagh Movement As Viewed by an Anthropologist.” The Armenian Review 43: 2-3 (1990): 67-80.
Dudwick, Nora: “The Karabagh Movement: An Old Scenario Gets Rewritten.” The Armenian Review 42: 3 (1989)
Bakalian, Anny. Armenian-Americans: From Being to Feeling Armenian. New Brunswick, NJ: Transaction Publishers, 1993.
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
-
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A hallgatók ismereteinek elmélyítése a vizuális és anyagi kultúráról. A történelmi-néprajzi ismeretek fejlesztése.
A kritikus gondolkodás és az elemző készségek fejlesztése; erősíti a hallgatók képességét a vizuális kultúra beépítésére a történelmi kutatásokba.