Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Az óvoda-iskola átmenet
Tárgy kódja: BBLOP07600
Óraszám: N: 0/0/0, L: 10/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Miklós Ágnes Kata
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A hallgatók megismertetése az óvoda-iskola átmenet legfontosabb területeivel, kérdéseivel és problémáival.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

Az iskolaalkalmasság kritériumai, az iskolakezdéshez szükséges kognitív, nyelvi, kommunikációs, motoros, finommotoros és szocializációs szint.

A nagycsoportos gyermekek fejlesztésének kiemelt feladatai az iskolakezdés tükrében.

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

A nagycsoportos korú óvodás gyermekek fejlesztési szükségleteinek felismerése.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Barabási Tünde, Demény Piroska, Stark Gabriella: Gyakorlatközelben, Ábel Kiadó, Kolozsvár, 2012. ISBN 9789731141527

Kissné Takács Erika et al.: Szocializációs képességek 5., Pedellus Kiadó, Debrecen, 2005.

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

A kognitív készségek fejlesztésének módszertana, ELTE BGGYPTK, Vargáné dr. Molnár Márta

Dr. Gyarmathy Éva: A tehetség. Fogalma, típusa, összetevői és azonosítása, ELTE Eötvös Kiadó, 2012. ISBN  9789634638506

Gaál Sándorné: A mozgástevékenység sokoldalú fejlesztése az óvodában, Flaccus Kiadó, Budapest, 2019. ISBN 978 615527859 4

Vojnitsné Kereszty Zsuzsa, Zilahyné Gál Katalin: Az óvoda-iskola átmenet problémái, különös tekintettel a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekre, Educatio Kft, Budapest, 2008.ISBN 978-963-9795-16-7

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A tárgy keretében megismert fejlesztési területek és feladatok nélkülözhetetlenek a közelmúltban különösen fontossá vált óvoda-iskola átmenet kérdéseinek megfelelő szintű ismeretéhez.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

óvodapedagógus BALP-VOP alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév BTK
tanító BALP-XTI alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 8 félév BTK
szechenyi-img-alt