Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A hallgatók megismertetése az óvoda-iskola átmenet legfontosabb területeivel, kérdéseivel és problémáival.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
Az iskolaalkalmasság kritériumai, az iskolakezdéshez szükséges kognitív, nyelvi, kommunikációs, motoros, finommotoros és szocializációs szint.
A nagycsoportos gyermekek fejlesztésének kiemelt feladatai az iskolakezdés tükrében.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A nagycsoportos korú óvodás gyermekek fejlesztési szükségleteinek felismerése.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Barabási Tünde, Demény Piroska, Stark Gabriella: Gyakorlatközelben, Ábel Kiadó, Kolozsvár, 2012. ISBN 9789731141527
Kissné Takács Erika et al.: Szocializációs képességek 5., Pedellus Kiadó, Debrecen, 2005.
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
A kognitív készségek fejlesztésének módszertana, ELTE BGGYPTK, Vargáné dr. Molnár Márta
Dr. Gyarmathy Éva: A tehetség. Fogalma, típusa, összetevői és azonosítása, ELTE Eötvös Kiadó, 2012. ISBN 9789634638506
Gaál Sándorné: A mozgástevékenység sokoldalú fejlesztése az óvodában, Flaccus Kiadó, Budapest, 2019. ISBN 978 615527859 4
Vojnitsné Kereszty Zsuzsa, Zilahyné Gál Katalin: Az óvoda-iskola átmenet problémái, különös tekintettel a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekekre, Educatio Kft, Budapest, 2008.ISBN 978-963-9795-16-7
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A tárgy keretében megismert fejlesztési területek és feladatok nélkülözhetetlenek a közelmúltban különösen fontossá vált óvoda-iskola átmenet kérdéseinek megfelelő szintű ismeretéhez.