Tantárgy adatlapja
Gyógypedagógiai és gyógypedagógiai pszichológiai alapismeretek nyújtása a sajátos nevelési igény diagnosztikus kategóriáinak sajátosságairól. Az integrációs/inklúziós nevelői tevékenység eredményességét meghatározó gyógypedagógiai és gyógypedagógiai pszichológiai törvényszerűségek ismertetése, amely segíti a hallgatókat a kü
="font-family:'Times New Roman';font-size:11pt;">lö Mélyíteni a hallgatók elkötelezettségét, tolerancia és empátia képességét. Olyan attitűdöket kialakítani, amelyek képessé teszi őket a szülőkkel, kollegákkal és más segítő szakemberekkel történő együttműködésre. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Gordosné Szabó Anna: Bevezető általános gyógypedagógiai ismeretek. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp., 2004. Illyés Sándor (szerk.): Gyógypedagógiai alapismeretek, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest, 2000. Adorján K. – Damó E.: A diszlexia – veszélyeztetettség és a diszlexia jelenségköre. RAABE Kiadó, 2005. Wendet, P. H.: A hiperaktív gyermek, serdülő és felnőtt. Medicina, Bp., 1997. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása Tisztában van a sajátos nevelési igényű óvodás- és iskoláskorú gyermekek egyéni differenciáláson alapuló fejlesztésének lehetőségeivel. b) képességei Képes a sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók differenciált fejlesztésére, pszichológiai problémáik felismerésére, valamint a gyógypedagógussal, fejlesztőpedagógussal és gyermekpszichológussal folytatott közös munkára. |