Tantárgy adatlapja
A pedagógus eszköztárához a szakmai felkészültségén és tárgyi tudásán túl hozzá tartozik a jól artikulált kommunikáció. A helyes beszédtechnika elsajátítása és alkalmazása elengedhetetlen. A félév során a hallgatók a beszédlégzést, a helyes hangképzést, a prozódiai elemek megfelelő használatát sajátítják el. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Montágh Imre (2018): Tiszta beszéd. Holnap Kiadó. Budapest. Thoroczkay Miklósné (2013): Beszédtechnikai gyakorlókönyv. Holnap Kiadó. Budapest. Hernádi Sándor (2003): Beszédművelés. Osiris Kiadó. Budapest. Pease, Allan (2005): Testbeszéd. Gondolatolvasás gesztusokból. Park Kiadó. Budapest. Pease, Allan (2007): Szó-beszéd. A társalgás művészete. Park Kiadó. Budapest. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása A hallgatók megismerkednek a beszédtechnika elméleti hátterével. A légzés és hangképzés biológiai mechanizmusainak összefüggéseiről ismerteket szereznek. b) képességei A hallgatók képesek kommunikációjuk tudatos szabályozására. Beszédük, előadásmódjuk változatos és igényes szóbeli megnyilvánulást tükröz. |